"تظاهرات ميليوني مخالفان کودتا در مصر آغاز شد"

جمعه 25 مرداد 1392 - 18:47

پایگاه اینترنتی اخوان المسلمین مصر امروز (جمعه) اعلام کرد: «تظاهرات میلیونی خشم» در قاهره و استانهای دیگر برای سرنگونی کودتای خونین آغاز شده است و صدها هزار نفر در میدان رامسس قاهره تجمع کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به دنبال حوادث خونین روز چهارشنبه در قاهره، اخوان المسلمین برای برگزاری تظاهرات با عنوان "جمعه خشم" فراخوان داد.

این در حالی است که گفته می شود دخالت ارتش برای متفرق کردن هواداران محمد مرسی رییس جمهور اخوانی برکنار شده مصر و درگیری پلیس با معترضان، بیش از 600 کشته بر جای گذاشته است.

جهاد الحداد سخنگوی اخوان المسلمین در توئیتر نوشت: "تظاهرات ضد کودتا پس از نماز جمعه امروز از تمامی مساجد قاهره به سوی میدان رامسیس در جمعه خشم برگزار خواهد شد.

پایگاه اخوان المسلمین هم مدعی شد: "سران کودتای خونین تروریستی" جلوی پخش مستقیم شبکه الجزیره از مصر را گرفته اند.

دولت قطر و شبکه خبری مشهور این کشور (الجزیره)، همواره از اخوان المسلمین حمایت کرده اند.

این پایگاه اینترنتی خاطرنشان کرد: نیروهای وزارت کشور کودتا به سوی تظاهرکنندگان در میدان رامسس و از کلانتری ازبکیه تیراندازی می کند.

پایگاه اخوان المسلمین همچنین خبر داده است که میدان رامسس با وجود آن که راهپیمایان هنوز به آن نرسیده اند، کاملا آکنده از جمعیت است.

اخوان المسلمین در پایگاه اینترنتی خود خاطرنشان کرد که اجرای طرحهای امنیتی دولت به معنای این است که ناامنی کامل در قاهره آغاز شده است. در همین حال منابع رسمی اخوان المسلمین خبر می دهند که ارتش مصر با بالگردهای آپاچی در حال گلوله باران مسجد صالحین در قاهره است.

در این پایگاه به نقل از شاهدان عینی خاطرنشان شده است که شش فرد تک تیرانداز با سلاحهای پیشرفته در بالاترین نقطه یک ساختمان در منطقه فجاله در ورودی خیابان رامسس مستقر شده اند.

همچنین منابع نزدیک به اخوان ادعا کرده اند که وزارت کشور مصر، کلانتری منطقه ازبکیه را از وجود همه نظامیان و افسران تخلیه؛ و پنجاه نفر از اراذل و اوباش را در آن مستقر کرده است. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها