شکنجه عکاس آمریکایی به دست القاعده در سوریه

شکنجه عکاس آمریکایی به دست القاعده در سوریه
شنبه 2 شهريور 1392 - 11:29

عکاس آمریکایی پس از فرار از دست گروه های مسلح وابسته به القاعده در سوریه، از حضور اتباع کانادایی در کنار عناصر القاعده پرده برداشت.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "متیو شرر" عکاس آمریکایی در گفتگو با روزنامه "نیویورک تایمز" اظهار داشت که از دست عناصر القاعده که در ماه دسامبر گذشته وی را ربوده و شکنجه کرده بودند، فرار کرده است.
این عکاس آمریکایی خاطرنشان کرد: ربایندگان وابسته به گروهک "جبهه النصره" از شاخه های القاعده در سوریه بودند که وی را به عضویت در سازمان اطلاعات مرکزی امریکا (سیا) متهم می کردند.
شرر اظهار داشت که در اولین سفر داوطلبانه و شخصی به یک منطقه جنگی، روز 31 دسامبر در هنگام خروج از حلب ربوده شد.
وی افزود: بامداد روز 29 ژوئیه توانست از دریچه ای که در زیر زمین محل بازداشتش بود فرار کند. اما یک امریکایی دیگر که به همراه وی ربوده شده بود، به علت درشت بودن هیکلش قادر به فرار از دریچه نشد.
نیویورک تایمز بدون اشاره به هویت نفر دوم می نویسد که این دو فرد ربوده شده به صورت مستمر مورد ضرب و شتم و حتی شوک الکتریکی قرار می گرفتند.
به گفته این عکاس امریکایی، ربایندگان آنها را وادار کرده بودند مانند زندانیان گوانتانامو لباس های نارنجی بپوشند و در مقابل دوربین به جاسوسی اعتراف کنند.
شرر تأکید می کند که ربایندگان آنها را با کابل برق مورد ضرب و جرح قرار می دادند.
ربایندگان این عکاس امریکایی با گرفتن ایمیل و پسورد وی و ارسال ایمیل، ربودن وی را مخفی نگه داشته بودند. آنها همچنین با گرفتن اطلاعات حساب بانکی وی، از طریق سایت "آی بای" رایانه و قطعات یدکی خودرو خریداری کرده بودند.
متیو شرر اظهار می دارد کسانی که وی را بازجویی می کردند به راحتی به زبان انگلیسی صحبت می کردند و به نظر می رسید آنها کانادایی هستند.
این عکاس امریکایی خاطرنشان می کند که ربایندگان، بارها محل نگهداری وی را تغییر دادند و وی را به جنگیدن در صف نیروهای نظام سوریه متهم کردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها