چرا مرکل از روسیه و چین عصبانی است؟

چرا مرکل از روسیه و چین عصبانی است؟
شنبه 2 شهريور 1392 - 16:29

صدر اعظم آلمان، از روسیه و چین به دلیل حمایت از دولت و ملت سوریه به شدت انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان به دلیل جلوگیری روسیه و چین  از تصویب بیانیه ضد سوری در شورای امنیت، این دو کشور را مورد انتقاد قرار داد.

در جلسه شورای امنیت سازمان ملل، روسیه و چین با رأی مخالف خود، از تصویب بیانیۀ ضد سوری مورد نظر کشورهای غربی-عربی ممانعت کردند. بیانیه مذکور از سوریه درخواست می کرد که به بازرسان سازمان ملل اجازه دهد بنا بر نظر کشورهای غربی حامی تروریست ها، درباره حملۀ شیمیایی به حومه دمشق تحقیق کند.

شواهد و قرائن موجود بیانگر آن است که تروریست های حاضر در سوریه، این حمله شیمیایی را با هدف متهم کردن دولت سوریه و آماده سازی زمینه دخالت خارجی مستقیم در این کشور انجام داده اند.

اما صدراعظم آلمان در مصاحبه با مجله فوکوس که امروز (شنبه) منتشر شد، اعلام کرد: "متاسفیم که روسیه و چین، مانع از تصویب بیانیه ای رسمی در شورای امنیت شدند، بیانیه ای که از مقامات سوری می خواهد، آزادی دسترسی به مناطق مورد نظر را برای بازرسان را تامین کنند".

صدراعظم آلمان افزود: باید ناظران سازمان ملل متحد که هم اکنون در سوریه هستند بتوانند در اسرع وقت به محل عزیمت کنند.

در حمله شیمیایی پیشین تروریست ها به منطقه خان العسل در حومه حلب نیز اتهاماتی به دولت سوریه وارد شد، اما کارشناسان سازمان ملل هیچگاه به درخواست دولت سوریه مبنی بر تحقیق بی طرفانه و با حضور کارشناسانی از کشورهای مختلف – از جمله چین و روسیه- در مورد این حملات پاسخ مناسب ندادند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها