اروپا و امریکا محکم بر طبل جنگ می کوبند !

اروپا و امریکا محکم بر طبل جنگ می کوبند !
دوشنبه 4 شهريور 1392 - 22:03

دمشق،العالم- رئيس كميته آزادي هاي عمومي و حقوق بشر پارلمان سوريه گفت: هربار كه ارتش سوريه پيشرفت و پيروزي هايي در مبارزه با تروريست ها به دست مي آورد باراك اوباما ، رییس جمهور آمریکا و سران كشورهاي اوپايي محکم تر بر طبل جنگ مي كوبند.

بديع صقور روز دوشنبه در گفتگو با شبكه خبري العالم با اشاره به مصاحبه بشار اسد با روزنامه ازويستياي روسيه كه تاكيد كرده بود "هرگونه حمله نظامي به سوريه محكوم به شكست بوده وکشورش بازيچه دست غربي ها نخواهد شد" خاطرنشان کرد: اين سخنان اسد براساس تفاهم هاي صورت گرفته ميان دمشق و مسکو بيان شده و روسیه آشكارا اعلام كرده كه كاملا در كنار سوریه خواهد بود.

صقور همچنين افزود: دوستان ملت سوريه در برابر دخالت نظامي بيگانگان بي تفاوت نخواهند ماند و اگر ارتش امريكا سوريه را تفرجگاه فرض كرده به سختي در اشتباه است.

وي درباره اين احتمال كه ورود بارزسان سازمان ملل می تواند در چارچوب نقشه حمله نظامي به سوريه باشد، گفت: امريكا و هم پيمانانش دو سال است كه به دنبال راهي براي ورود به سوريه هستند و هم اكنون نيز سران ستاد مشترك ارتش هاي غربي و بعضي كشورهاي عربي در اردن گرد هم آمده اند تا چگونگي تجاوز به سوريه را بررسي كنند .

رئيس كميته آزادي هاي عمومي و حقوق بشر پارلمان سوريه افزود:  غربي ها در طول اين مدت از انواع توطئه چيني ها عليه سوريه و تراشيدن بهانه هاي مختلف براي حمله به این کشور دريغ نكرده اند اما هربار تيرشان به سنگ خورد و از ترس عواقب آن جرات حمله پيدا نكردند.

صقور درباره ميزان تاثير موضع دو كشور ايران و روسيه در زمینه بازداشتن از حمله به سوريه گفت: اظهارات رئيس ستاد مشترك ارتش ايران در اين باره بسيار روشن بود او گفت ما در برابر حمله به سوريه دست روي دست نخواهيم گذاشت و همراه سوريه و ملتش هستيم.

اظهارات مقامات روس هم نقش بسيار مهمي داشته است و اين يعني این كه دوستان ما در صورت دخالت نظامي غربي ها ما را تنها نخواهند گذاشت و همين امر باعث شعله ور شدن آتش جنگي خانمانسوز در منطقه خواهد شد.
39

پربیننده ترین خبرها