هلاکت دوستان بن لادن در سوریه

هلاکت دوستان بن لادن در سوریه
جمعه 26 مهر 1392 - 19:50

یک منبع نزدیک به گروه سلفی تکفیری "الصقور العز" در سوریه می گوید:"جفین العتیبی" از دوستان نزدیک اسامه بن لادن سرکرده پیشین القاعده در منطقه ای از استان حمص سوریه به هلاکت رسیده است.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری شبکه العالم، "آسیا نیوز" نوشت: "جفین العتیبی" تبعه عربستان سعودی بود که دو روز پیش در در شهر "السخنه" در "تدمر" واقع در استان حمص سوریه به هلاکت رسید. گفته می شود وی از دوستان نزدیک اسامه بن لادن بود. 

بن لادن یک سال و نیم پیش در عملیات کماندوهای آمریکایی در ابوت آباد پاکستان به هلاکت رسید.

جفین در کنار بن لادن و "خطاب" (از مشهورترین سران معدوم القاعده در چچن) در افغانستان در چارچوب گروه موسوم به "ازمورای" می جنگید. ازمورای منتسب به "ازمورای المدنی" فرمانده گروهی از جنگجویان افغان بود. وی از 17 سال قبل زندانی است.

العتیبی نیز در افغانستان، ابوازمورای لقب گرفت. فرزند العتیبی از پدرش در زمینه  جنگ در سوریه پیشی گرفت و حدود یک سال کامل در صحنه های مختلف نبرد سوریه جنگید. اما پس از مدتی زخمی شد و این حادثه باعث شد تا پدرش برای دیدن وی به سوریه سفر کند.

جفین العتیبی پیش از سوریه در عراق نیز جنگیده بود.وی هنگام بازگشت از عراق به عربستان بازداشت شد و پس از مدتی آزاد شد. 

جفین العتیبی با نام ابو عمر به سوریه سفر کرد و به گردان صقور العز پیوست که دوست قدیمی اش صقر الجهاد از جنگجویان قدیمی افغان فرمانده اش بود. عبدالملک الاحسائی، عبدالعزیز الجغیمان و فایز متعب از افغانهای عرب تبار و دوستان بن لادن در افغانستان در این گردان به هلاکت رسیدند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها