پاکسازی 7 روستا به دست کردهای سوریه

پاکسازی 7 روستا به دست کردهای سوریه
يکشنبه 12 آبان 1392 - 12:51

«کمیته های دفاع میهنی کرد سوریه» 7 روستا را در حومه جنوبي شهر مرزي راس العين از وجود گروه های تروریستی پاکسازی کردند.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، مركز خبري واحدهای دفاعی کرد سوریه اعلام كرد، نیروهای کرد سوریه در شهر«سريه كانيه» توانستند در عمليات خود گروه هاي تفكيري «دولت اسلامي در عراق و شام» معروف به (داعش) و گروه تروريستي «جبهه النصره» را به عقب برانند.

سری کانیه در نزدیکی «راس العین»، از شهرهای استان حسکه است که در شمال شرق سوریه واقع شده و از مدت ها پیش محل درگیری کردهای ساکن این مناطق و تروریست های وابسته به القاعده است.

در بيانيه اين مركز آماده است: مبارزان كرد همچنین توانستند روستاهای حد فاصل سريه كانيه و شهرك «ابو راسين» را از وجود گروه هاي تروريستي پاکسازی كنند.

کمیته‌های مردمی کردهای سوریه در ادامه نبرد با تروریست‌های داعش در حسکه در مناطق «تل حلف» و «اصفر نجار» نیز به دستاوردهایی رسیدند. یگان‌های ارتش سوریه نیز در روستاهای «المقبره»، «طریق السد الجنوبی»، «خراب عسکر»، «البجاریه» و «تل حمیس» از توابع استان «حسکه» عناصر مسلح داعش را هدف قرار دادند.

از سوی دیگر نیروهای ارتش سوریه درعملیات پاکسازی دمشق و حومه آن به پیشروی‌ قابل توجهی در منطقه «برزه» دست یافتند. این منطقه صحنه نبرد ارتش با گروه های تروریستی در چند روز اخیر بود. در دیر الزور نیز نیروهای ارتش سوریه به گروه موسوم به «فاتحان سرزمین شام» در منطقه «الرشدیه» حمله ور شدند و کنترل مناطق دیگری از دیر الزور را به دست گرفتند.

پربیننده ترین خبرها