نگرانی صهیونیست ها از افشای نحوه ترور یاسر عرفات

نگرانی صهیونیست ها از افشای نحوه ترور یاسر عرفات
جمعه 17 آبان 1392 - 14:35

کرانه باختری، (العالم) عضو کمیته مرکزی جنبش فتح تاکید کرد که ارجاع پرونده ترور یاسر عرفات به دیوان کیفری بین المللی (لاهه) فقط یکی از گزینه هاست.

"عباس زکی" روز جمعه در گفتگو با شبکه خبری العالم گفت: رژیم صهیونیستی همچنان بر مخالفت خود با اطلاعات جدید مبنی بر دست داشتن در ترور عرفات اصرار دارد.

وی با تاکید بر این که دیوان کیفری بین المللی (لاهه) فقط یکی از گزینه های پی گیری پرونده ترور عرفات بشمار می رود، افزود: گزینه های دیگری نیز وجود دارد که می تواند زخم فلسطینیان را التیام بخشد.

به گزارش خبرنگار العالم، عرفات هنگام رفتن به بیمارستان "بیرسی" برای درمان، با تکان دادن دستانش با مردم خداحافظی می کرد، اما می دانست که این سفر، سفر آخرش است و بسیاری از مردم حاضر در این مراسم نیز این امر را به خوبی می دانستند.

چند روز دیگر نهمین سالروز درگذشت مردی فرار می رسد که 20 سال جهان را به خود مشغول کرد؛ پس از 9 سال بار دیگر داستان عرفات در رسانه ها خبرساز شد، چرا که همسرش تاکید می کند وی بر اثر ماده رادیو اکتیو پولونیوم ترور شده است.

فلسطینی هایی که عرفات را 9 سال پیش تشییع کردند، تردید نداشتند که وی مسموم شده است اما سوال درباره قاتل عرفات نیست، زیرا همگان می دانند که کدام طرف به دنبال رها شدن از این شخصیت بود، بنابراین سوال این است که سم چگونه وارد بدن عرفات شده و مهمتر از آن، آیا این اطلاعات جدید در خصوص نحوه قتل عرفات با واکنشی مواجه نخواهد شد.

رژیم صهیونیستی در واکنش به اطلاعات جدید ادعا کرده که این اخبار واقعیت ندارد و عرفات بر اثر پیری و زندگی ناسالم فوت کرده است اما شواهدی که امروز در اختیار فلسطینی ها است، نشان می دهد که سران رژیم صهیونیستی در آن زمان در پس پرده ترور این مسئول فلسطینی هستند. 

اظهارات آریل شارون نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی، دو سال قبل از درگذشت عرفات، مبنی بر اینکه وی دیگر به پایان رسیده است و خلاص شدن از او امری واجب و حتمی است، نشان می دهد که نوعی زمینه چینی برای حذف عرفات وجود داشت؛ و به اعتقاد برخی این شواهد باید در اختیار دادگاه جنایت های جنگی برای بازخواست رژیم صهیونیستی قرار گیرد. 

"نهاد ابوغوض" مدیر مرکز مطالعاتی "مسار" در این زمینه می گوید: مساله مرگ عرفات متعلق به همه است و همه سران و رهبران و جناح های فتح، مساله مرگ وی را مساله خود می دانند.

 ناظران نیز بر این باورند که مدارک قانونی که فلسطینی ها در مساله ترور عرفات در اختیار دارند، اگر به گذر زمان و یا محاسبات بین المللی واگذار شوند، بی اعتبار خواهند شد.
MKH-8-08:56

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها