اختلافات گروه های مسلح و داعش شدت گرفت

اختلافات گروه های مسلح و داعش شدت گرفت
شنبه 7 دی 1392 - 09:08

اختلافات گروه‌های موسوم به "ارتش آزاد" و "جبهه النصره" با "دولت اسلامی در عراق و شام" (داعش) گسترش یافته و به مناطق شمال غربی سوریه رسیده است.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، عناصر جبهه النصره و ارتش آزاد، داعش را متهم کرده اند که "احمد السعود" از فرماندهان ارتش آزاد را در حومه ادلب در شمال غربی سوریه هنگام رفتن برای مذاکرات در منطقه ربوده است. در پی افزایش اعتراضات دیروز خبر آزادی السعود اعلام شد.

«شورای نظامی مجاهدان معره النعمان» و «شورای نظامی انقلابی در استان حماه» با انتشار بیانیه ای از مسئولان دولت اسلامی در عراق و شام خواستند برای پایان دادن به این اعتراضها اقدام کنند. در این بیانیه از اقدامات عناصر داعش در بازداشت و حمله به فرماندهان ارتش آزاد انتقاد و درخواست شده برای جلوگیری از خونریزی و دور کردن شر فتنه ها و شماتت دشمنان، عناصر داعش از این اقدامات دست بردارند.

در "رقه" (شمال شرقی سوریه) جبهه النصره در بیانیه ای از هیأت شرعی و گروههای جنگجو و بزرگان عشایر خواست برای آزادی یکی از فرماندهان این گروه که حدود سه ماه قبل از سوی داعش ربوده شده است، تلاش کنند.

جبهه النصره در این بیانیه تأکید کرده است که داعش در آزادی ابو سعد الحضرمی تعلل کرده و بنابراین همه طرفها برای جلوگیری از خون ریزی تلاش کنند.

گروه های مسلح و تروریستی در سوریه مدتها است که برای افزایش قدرت خود و دستیابی به سهم بیشتری از کمکهای مالی و تسلیحاتی ارائه شده از سوی کشورهای حامی، با یکدیگر درگیر شده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها