عملیات ارتش عراق در الانبار تا کی ادامه خواهد داشت؟

عملیات ارتش عراق در الانبار تا کی ادامه خواهد داشت؟
سه شنبه 17 دی 1392 - 20:01

هیأت دولت عراق تصویب کرد عملیات ارتش در استان الانبار تا پاکسازی این کشور از تروریسم ادامه یابد. از سوی دیگر وزارت کشور عراق تأکید کرد در جریان حمله هوایی ارتش به پناهگاههای تروریست ها در الرمادی واقع در غرب بغداد 25 تروریست به هلاکت رسیدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، هیأت دولت عراق در بیانیه‌ای که با اتفاق آرا تصویب شد، تأکید کرد عملیات جاری در استان الانبار در غرب عراق تا پاکسازی کامل این کشور از تروریسم ادامه خواهد داشت. کابینه عراق همچنین بر حمایت از ارتش و سازمانهای امنیتی و عشایر در رویارویی با گروههای تروریستی و داعش (گروهک دولت اسلامی در عراق و شام) و هواداران آنها و پاکسازی عراق از تروریستها تأکید کرد.
"نوری مالکی" نخست وزیر عراق هم در دیدار با سفرا و رؤسای نمایندگی‌های دیپلماتیک در عراق گفت: رویارویی کنونی بین نیروهای مسلح و عشایر و مردم استان الانبار و سایر مناطق از یک طرف و تروریستها از طرف دیگر است.
وی تأکید کرد: نبرد عراق با تروریسم، در واقع نبرد همه جهانیان با تروریسم است که از ناحیه تروریسم و افراط گرایی احساس خطر و تهدید می کنند.
مالکی از شورای امنیت خواست با صدور بیانیه روشنی از نبرد عراق با تروریسم حمایت کند و به کشورها و طرفهای حامی آن درباره پیامدهای ادامه این خط مشی که امنیت و ثبات بین المللی را متزلزل می کند هشدار دهد.
مالکی همچنین با تأکید بر اینکه دولت تا ریشه کن کردن تروریسم به نبرد خود ادامه خواهد داد، از عراقی ها خواست در مقابل این تهدید بیش از هر زمان دیگری متحد شوند.
در همین راستا سرلشکر ستاد "محمد عسکری" مشاور رسانه ای وزارت دفاع عراق اعلام کرد: در جریان حمله هوایی ارتش به تروریست های داعش در شهر الرمادی، 25 تروریست کشته شدند.
وی همچنین گفت: نیروی هوایی عراق توانست شماری از خودروهای تروریست ها را که سلاح های سنگین بر روی آن نصب شده بود، در میدان "استادیوم" این شهر شناسایی کند و با موشک مورد هدف قرار دهد که در جریان این حمله 25 تروریست از پای در آمدند و سلاح هایشان کاملا منهدم شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها