فیلم: عملیات ارتش سوریه در بخش قدیمی حمص

شنبه 30 فروردين 1393 - 14:05

با ادامه عملیات ارتش سوریه در بخش قدیمی شهر حمص، قسمتهای بسیاری از مناطق "وادی السایح" و "باب الهود" تحت کنترل نیروهای ارتش در آمده است.

خبرنگار شبکه العالم روز شنبه گزارش داد، از چند ماه گذشته عملیات ارتش در شهر حمص با هدف پاکسازی کامل این شهر آغاز شده است و عملیات در مناطق مختلف باعث تضعیف گروه های مسلح شده و حملات آنها به شهروندان را کاهش داده است.

عملیات ارتش سوریه در بخش قدیمی شهر حمص از جمله "جوره الشیاح"، "باب هود"، "الحمیدیه" و "القرابیص" همچنان ادامه دارد.

ارتش سوریه عملیات پاکسازی این منطقه را با حمله توپخانه ای آغاز کرد و مواضع گروه های مسلح را زیرآتش گرفت و توانست بخش وسیعی از منطقه "وادی السایح" را به کنترل خود دربیاورد؛ همچنین کلیسای "مار جرجس" را از دست تروریستها آزاد کند. تروریستها خسارتهای فراوانی را به این کلیسا وارد کرده اند.

"ترکی حسن" کارشناس نظامی سوری امروز شنبه در مصاحبه با شبکه خبری العالم گفت: عملیات ارتش سوریه در شهر حمص در ادامه عملیات پاکسازی این شهر از گروه های تروریستی است، و نیروهای ارتش موفقیت هایی را در جنوب "جوره الشیاح" ، "باب الهود" ، "الحمیدیه" و غیره به دست آورده اند. 

از سوی دیگر، گروه های مسلح برای جبران شکست های خود شهروندان را هدف قرار می دهند. تروریستها دیروز یک خودروی بمب گذاری شده را مقابل مسجد بلال حبشی در منطقه "عکرمه" شهر حمص منفجر کردند که حداقل 14 کشته و ده ها زخمی برجای گذاشت.

19-1:41

 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها