51 مجروح در تظاهرات روز کارگر در ترکیه

51 مجروح در تظاهرات روز کارگر در ترکیه
پنج‌شنبه 11 ارديبهشت 1393 - 22:03

در درگیری میان نیروهای پلیس ترکیه و تظاهرکنندگان معترض در روز جهانی کارگر دست کم 138 نفر بازداشت و 51 نفر مجروح شدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "هیات وکلای ترقی خواه ترکیه" روز پنج شنبه اعلام کرد دراین درگیری ها، عده ای از معترضان بر اثر تنفس گازهای اشک آور و حمله پلیس به ماشین های آب پاش،  دچار حالت خفگی و مصدوم شدند.

پلیس ترکیه با این ادعا که کارگران، قانون ممنوعیت تجمع در میدان "تقسیم" شهر استانبول را نادیده گرفته اند، به معترضان هجوم بردند.

امروز در خیابان های استانبول حدود 40 هزار نیروی پلیس مستقر شده بودند. از این میان 19 هزار پلیس تنها در میدان تقسیم که سال گذشته صحنه اعتراضات گسترده علیه دولت رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه بود، حضور داشتند.

نیروهای امنیتی ترکیه از صبح امروز در برخی از مناطق شهر استانبول مستقر شده و صدها معترض را که به دعوت سندیکاهای کارگری قصد رفتن به میدان تقسیم داشتند، متفرق کردند.

مسئولان محلی اعلام کرده بودند که اجازه برگزاری تظاهرات در میدان تقسیم در روز کارگر را نخواهند داد و برای جلوگیری از تجمع و تظاهرات، بیشتر راه های ارتباطی شهر را مسدود کرده بودند.

دولت ترکیه به معترضان مردم پیشنهاد داده بود که در ورودی شهر استانبول تجمع کنند، اما اتحادیه های کارگری پیشنهاد دولت را رد کردند.

اتحادیه های کارگری ترکیه هر ساله به مناسبت روز کارگر، تظاهراتی گسترده در این کشور برگزار می کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها