داعش، سران هیأتهای شرعی النصره را حذف می‌کند

داعش، سران هیأتهای شرعی النصره را حذف می‌کند
دوشنبه 22 ارديبهشت 1393 - 13:53

در ادامه درگیریهای خونبار گروه‌های تروریستی داعش و جبهه النصره در دیرالزور، عناصر داعش به دنبال حذف سران النصره و هیأتهای شرعی این گروه هستند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، گروه تروریستی داعش، پیشروی به استان دیرالزور را از همه محورها در دستور کار خود قرار داده و هر لحظه انتظار می رود که عملیات حمله به این شهر را عملی کند.
سایت "الاعتصام" وابسته به داعش نیز اعلام کرد که "ابومحمد العدنانی" سخنگوی داعش به زودی تحت عنوان "عذر مرا بپذیر ای رهبر القاعده" سخنرانی خواهد کرد.
روزنامه "الاخبار" لبنان نوشت: پیشروی عناصر داعش، در مناطق مختلف دیرالزور به گواهی مرکز موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه، به فرار و آوارگی ِ دستکم 100 هزار نفر از ساکنان این مناطق انجامیده است.
در این میان به نظر می رسد که داعش، عملیات سازمان یافته‌ای را ضد عناصر "جبهه النصره" در دستور کار خود قرار داده است؛ زیرا درگیری‌ها در "عکیدات" واقع در حومه شرقی دیرالزور، به هلاکت "قاسم السعران" معروف به "ابوالغیث" منجر شد. این شخص یکی از قضات هیأت شرعی جبهه النصره به شمار می رفت.
از سوی دیگر، درگیری‌های "مرکده" واقع در حومه شمالی دیر الزور که از نظر تقسیمات اداری تابع استان "الحسکه" است، به هلاکت "عاید خلف الحسن" مفتی شرعی جبهه النصره انجامید که به نام "ابودجانه" معروف بود.
عناصر مسلح داعش همچنین، دستکم 15 تن از عناصر مسلح "جبهه اسلامی" را در پست ایست بازرسی "الحصان" در حومه غربی دیرالزور اعدام کردند.
در این میان، در حلب که با کابوس قطع آب توسط گروه های مسلح تروریست دست و پنجه نرم می کند، شماری از جنگجویان چچنی توانستند ساختمان های اطراف شهر "الزهراء" را تصرف کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها