بیل گیتس در شکنجه کودکان فلسطینی همکاری می‌کند

بیل گیتس در شکنجه کودکان فلسطینی همکاری می‌کند
جمعه 26 ارديبهشت 1393 - 23:23

فعالان حقوق بشر آمریکایی، بیل گیتس را به همدستی در شکنجه زندانیان و کودکان فلسطینی متهم کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، طی هفته های گذشته، ستادها و کمپین های مختلفی در پایگاه های ارتباط اجتماعی و مطبوعات پیشرو شکل گرفت که بیل گیتس صاحب بزرگ ترین شرکت رایانه سازی در جهان را به همدستی در شکنجه اسیران فلسطینی متهم کردند و با توجه به شکنجه کودکان، اعتراف گیری تحت شکنجه در زندان های رژیم صهیونیستی و ازدحام در این زندان ها و بی توجهی عمدی به سلامتی اسیران فلسطینی در آن ها، بیل گیتس را به سبب سهم داشتن در شرکت G4S که مسئول تامین خدمات امنیتی و تجهیزات زندان های اسرائیلی است، زیر سئوال بردند.

موسسه " بیل و ملندا گیتس" که بزرگ ترین موسسه خیریه جهان است، سال گذشته سهمی 172 میلیون دلاری از شرکت G4S را خرید و به عنوان سهام داری موثر در این شرکت تبدیل شد. این مساله سبب شد جمعیت های حقوق بشری، بیل گیتس را زیر سئوال برده و از او بخواهند یا این شرکت را از تامین تجهیزات زندان های رژیم صهیونیستی بازدارد یا رژیم صهیونیستی را به سبب نقض حقوق بشر تحریم کند.

در زندان های رژیم صهیونیستی بیش از پنج هزار فلسطینی از جمله 183 کودک به سر می برند که اکثر آن ها در زندان های دامون و بازداشتگاه الجلمه نگهداری می شوند و اداره این دو زندان، به وسیله تجهیزاتی صورت می گیرد که از شرکت امنیتی G4S انگلیس تامین می شود.

موسسه "خیریه" گیتس، با صدور بیانیه ای، به این اعتراضات پاسخی داد که در واقع عذر بدتر از گناه بود. در این بیانیه آمده است: «شاخه سرمایه گذاری این موسسه، کاملا از آن جداست و مستقل عمل می کند و راهبردهای سرمایه گذاری در آن صورت می گیرد».

در این بیانیه همچنین با بیان اینکه درآمدهای این موسسه در جهت طرح های "بشردوستانه" هزینه می شود، تاکید شده است: «به همین سبب اولویت ِ ما، به دست آوردن بیشترین پول ممکن برای هزینه کردن در طرح های بزرگ در سراسر جهان است».

شرکت G4S چندی پیش تحت فشارهای حقوقی که در انگلیس قرار گرفت، ناچار شد از فعالیت های خود در همکاری با زندان های رژیم صهیونیستی پرده بردارد و اعتراف کند که تجهیزات زندان های این رژیم و موانع امنیتی آن را تامین می کند.

این موسسه همچنین به تامین دستگاه ها و دوربین های نظارت و کنترل حجاج در عربستان نیز اعتراف کرد. در حال حاضر فعالیت های شرکت G4S در عربستان، توسط خالد البغدادی اداره می شود. این شخص که افسر سابق پلیس است از سال 2010 تاکنون این وظیفه را به عهده دارد.

پربیننده ترین خبرها