درخواست یک نهاد بحرینی از شورای حقوق بشر

درخواست یک نهاد  بحرینی از شورای حقوق بشر
جمعه 9 خرداد 1393 - 15:09

یک نهاد حقوق بشر بحرینی از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد خواست تا نقض حقوق ملت بحرین را محکوم کرده و رژیم این کشور را در فهرست ناقضان حقوق بشر قرار دهد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، موسسه حقوق بشری "سلام البحرین" به منظور اطلاع یافتن از اقدامات اصلی و مداوم رژیم بحرین در نقض حقوق بشر و اطلاع رسانی به کشورها، سازمانها و شخصیت های حقوقی بین المللی، پژوهش گسترده ای را انجام داد.

این پژوهش با کمک گزارشها، تحقیقات و اخبار حقوق بشری منابع معتبر و تخصصی مختلف انجام شد که اخیرا پس از صدور گزارش کمیته مستقل حقیقت یاب و توصیه های آن درنوامبر 2011، درباره وضعیت حقوق بشری بحرین منتشر شده بود.

این موسسه حقوق بشری تاکید کرد: جدی نبودن دولت بحرین در اجرای توصیه های کمیته مستقل حقیقت یاب و در بسیاری موارد انجام اقدامات کاملا برعکس، قاطعانه بی احترامی این دولت به تصمیمات جامعه بین المللی را نشان می دهد.

موسسه حقوق بشری "سلام البحرین" در این پژوهش از جامعه بین الملل خواست تا برای ایجاد فوری دفتر دائم کمیساریای عالی حقوق بشر در بحرین و فراهم آوردن شرایط سفر گزارشگران ویژه به بحرین به منظور پایان دادن به نقض حقوق بشر توسط رژیم این کشور تلاش کند و سازمان ملل نیز هیاتی بین المللی برای روشن شدن حقایق دربحرین تشکیل دهد.

این موسسه همچنین از شورای حقوق بشر خواست تا رژیم بحرین را محکوم کرده و این کشور را در فهرست کشورهای نقض کننده حقوق بشر قرار دهد.

مردم بحرین از سال 2011 میلادی با برگزاری تظاهرات خواهان برقراری آزادی و عدالت و روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند. رژیم بحرین نیز در مقابل با تن ندادن به خواسته های مردم، راه سرکوب را در پیش گرفته است که در جریان آن تاکنون صدها نفر شهید یا زخمی شده اند.

بازداشت، شکنجه، پرونده سازی و زندانی کردن طولانی مدت سران مخالفان از دیگر شیوه های رژیم بحرین برای خاموش کردن شعله اعتراضات در این کشور بوده که تاکنون راه به جایی نبرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها