دبیرکل جمعیت وفاق:

دیده‌بان حقوق بشر ماهیت سیستم قضایی بحرین را فاش کرد

دیده‌بان حقوق بشر ماهیت سیستم قضایی بحرین را فاش کرد
جمعه 9 خرداد 1393 - 20:09

دبیرکل جمعیت وفاق بحرین گفت، گزارش سازمان دیده بان حقوق بشر درباره دستگاه قضایی بحرین، پرده از ماهیت سیستم قضایی این کشور برمی دارد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "شیخ علی سلمان" روز جمعه گفت: گزارش دیده بان حقوق بشر درباره وضعیت دستگاه قضایی بحرین ، متشکل از64 صفحه است که در پایگاه های اینترنتی و روزنامه الوسط منتشر شده است. این گزارش از ماهیت دستگاه قضایی بحرین چه در دوران وضعیت فوق العاده و چه پس ازآن پرده برمی دارد.
سایت جمعیت وفاق به نقل از شیخ علی سلمان نوشت: چنین گزارشی،  نشان دهنده اختلاف نظر و جنجال میان مسؤولان آل خلیفه در بحرین و معارضان بحرینی است ؛ زیرا آل خلیفه مدعی است که دستگاه قضایی بحرین، بهترین دستگاه قضایی درجهان است و این درحالی است که مخالفان معتقدند دستگاه قضایی بحرین، بدترین دستگاه قضایی است.
شیخ علی سلمان تأکید کرد که این گزارش نشان می دهد که سیستم عدالت کیفری در بحرین در زمینه تحقق کمترین میزان بازخواست و عدالت بی طرفانه ناکام مانده است.
دبیر کل جمعیت وفاق خاطرنشان کرد: عنوان انتخاب شده برای این گزارش یعنی "مجرم دانستن مخالفان و حمایت از فرار از مجازات" ، نشان دهنده ماهیت دستگاه قضایی حاکم بر بحرین است.  این عنوان، در توصیف سیستمی است که مخالفان را از لحظه دستگیری تا مرحله بازجویی و رفتن به دادستانی و سپس دادگاه و صدور حکم مجرم برمی شمارد.
به گفته شیخ علی سلمان، عنوان این گزارش "مجرم دانستن مخالفان" نتیجه ای است که لرد " اریک ایوبری " عضو کمیسیون حقوق بشر مجلس اعیان انگلیس به آن دست یافته بود؛ وی گفته بود "وقتی اقدامات قضایی را دربحرین بازنگری کردم، نظام قضایی پیدا نکردم، بلکه نظامی یافتم که مخالفان را مجرم می‌داند".
شیخ علی سلمان همچنین گفت؛ بخش دوم این عنوان " فرار از مجازات " است .. دراین گزارش اشاره شده است که سران ارشد بحرینی به علت آزار و اذیت و مجازات شهروندان مورد محاکمه قرار نگرفته اند، و این همان مساله ای که درگزارش بسیونی هم به آن اشاره شده بود.
وی افزود : شاهد بودیم که دادگاه های وابسته به رژیم ال خلیفه در بحرین، نیروهای پلیس را با وجود کشتن شهروندان، محاکمه و مجازات نکردند و یا اینکه حکم های سبک صادر کردند؛ از جمله اینکه عامل شهادت "هانی عبدالعزیز" را به شش ماه حبس محکوم کردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها