محدودیت عجیب آل‌خلیفه برای شهروندان بحرینی

محدودیت عجیب آل‌خلیفه برای شهروندان بحرینی
شنبه 17 خرداد 1393 - 21:21

مجلس نمایندگان بحرین در جلسه آتی خود به پیش‌نویس قانونی رای خواهد داد که بر اساس آن، شهروندان بحرین که دارای تابعیت خارجی هستند، باید ظرف مدت سه ماه آن را باطل کنند.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، این قانون در حالی در بحرین به تصویب می رسد که موج گسترده اعطای تابعیت بحرینی به اتباع برخی کشورها که دارای رویکردی منطبق با خواسته آل خلیفه هستند، از چندین سال پیش آغاز شده و همچنان ادامه دارد. آل خلیفه با این روش طایفه گرایانه، در صدد بر هم زدن ترکیب جمعیتی بحرین و کاستن از درصد شیعیان است که زمانی در بحرین اکثریت مطلق را دارا بودند.

بر اساس این طرح، اخذ اجازه از وزیر کشور برای دریافت تابعیت کشور دیگر ضروری خواهد بود و هر تبعه بحرین که بدون کسب اجازه از وزیر کشور تابعیت بیگانه دریافت کرده، باید آن را حداکثر ظرف سه ماه از تاریخ صدور قانون لغو کند.

به نوشته پایگاه خبری صوت المنامه، طرح مزبور شامل تعدیل قانون تابعیت بحرین مصوب سال 1966 است، اما کسانی که تابعیت دوم خود را از یکی از کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس اخذ کر از شمول قانون جدید مستثنی خواهند بود.

بر اساس قانون جدید، تابعیت بحرینی هر فردی که تابعیت دوم دریافت کرده، در صورت عدم اقامت مستمر در بحرین به مدت پنج سال بدون کسب اجازه از وزیر کشور، بدون عذر موجه، یا مسترد نمودن شناسنامه اصلی بدون کسب اجازه از وزیر کشور، لغو خواهد شد.

این قانون همچنین لغو تابعیت بحرینی هر فردی را که در یکی از کشورهای بیگانه خدمت سربازی انجام داده یا در خدمت یک کشور متخاصم بوده یا به آن کمک کرده باشد، یا "به منافع بحرین ضربه زده" و رفتاری مغایر با "اصل وفاداری" از وی سر زده باشد، مجاز می داند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها