اسب تروای افراطی‌ها در انگلیس

اسب تروای افراطی‌ها در انگلیس
يکشنبه 18 خرداد 1393 - 10:05

نفوذ جریانهای افراطی در مدارس انگلیس، مطبوعات این کشور را به خود مشغول کرده است.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه "ساندی تلگراف" در مطلبی تأکید کرد که یکی از مسائلی که افکار عمومی و مطبوعات انگلیس را به خود مشغول کرده، مساله‌ای است که مانند "اسب تروا" در شهر بیرمنگام در حال فعالیت است.
این ماجرا مربوط به فعالیت افرادی در شهر بیرمنگام است که به دنبال تغییر نظام آموزشی مدارس این شهر هستند. 
روزنامه ساندی تلگراف نوشت : معلمان مدارس شهر بیرمنگام که متهم به تبدیل نظام آموزشی به نظام اسلامی هستند، تا آخر عمر از فعالیت آموزشی محروم شده اند .
مایکل گووِه وزیر آموزش و پرورش انگلیس نیز برای برون رفت از این بحران درپی منع مسئولان شهر بیرمنگام از نظارت بر همه مدارس دولتی این شهر است .
ساندی تلگراف در گزارش خود نوشت : رئیس گروهِ متهم به تبدیل نظام آموزشی مدارس دولتی بیرمنگام، با گروه های مسلح فعال در سوریه ارتباط دارد .
ساندی تلگراف افزود: "بلال بلالی" که مظنون به همکاری با این گروه است، احتمالاً یک یا چند بار به سوریه رفته است. بلال افرادی را " شهروندان انگلیسی قهرمان " نامیده است که 400 نفر از آنان در سوریه می جنگند.
این روزنامه انگلیسی خاطرنشان کرد: بلالی در صفحه فیسبوک خود نوشته است "چرا رسانه ها شهروندان انگلیسی قهرمان را که زندگی خود را برای کمک به مردم سوریه ترک کردند ، مجرم می دانند."
ساندی تلگراف می نویسد : بلالی برای توجیه سفر خود به سوریه می گوید که در سوریه با یک دستگاه آمبولانس به کار امدادرسانی می پرداخت.
فریب جوانان انگلیسی
از سوی دیگر "کامیلا کاوِندیش" روزنامه نگار انگلیسی در مطلبی در روزنامه "ساندی تایمز" به مساله جذب جوانان انگلیسی برای جنگ در سوریه پرداخت.
کاوندیش به نقل از یک جوان تبعه انگلیس به نام "طارق" می نویسد : گروه های اسلامگرا نوجوانان را جذب می کنند و مبلغان این گروه ها سخنان فریب دهنده ای درباره جهاد به نوجوانان می گویند، و فیلم های جذابی درباره "جهاد" به آنها نشان می دهند و اماکنی را برای خوابیدن به آنان می دهند و نوجوانان تحت تأثیر این سخنان قرار می گیرند و می خواهند که با خانواده خود درگیر شوند، و روابط شان را با " جامعه کافر" قطع کنند. 
کاوندیش می افزاید : پس از گذشت 9 سال از انفجارهای لندن ، دولت نتوانسته مانع افراطی گری جوانان شود .

پربیننده ترین خبرها