درخواست چهره های سرشناس عراقی از دنیا

درخواست چهره های سرشناس عراقی از دنیا
چهارشنبه 28 خرداد 1393 - 14:11

چهره های سرشناس سیاسی و سران گروه های عراقی، از کشورهای منطقه و جهان خواستند تا در کنار عراق ایستاده و به ملت این کشور یاری رسانند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، شرکت کنندگان در این نشست تاکید کردند که نباید اجازه داده شود تا ثمره انتخابات و رای میلیونها عراقی از بین برود.
سران سیاسی عراق همچنین بر ضرورت پایبندی به راهنمایی ها و دستورات مراجع دینی شیعه و سنی در مقابله با تروریسم و حفظ شور و حماسه ملی تاکید کردند.
"ابراهیم جعفری" رئیس ائتلاف ملی با قرائت بیانیه ای در پایان این نشست گفت: ما از طرف های منطقه ای و بین المللی می خواهیم تا در کنار عراق ایستاده و به یاری ملت این کشور برای مقابله با این خطر بشتابند، که منطقه و تمام جهان را تهدید می کند.
این بیانیه بر ادامه برگزاری نشست‌های سران ملی برای بررسی تحولات عراق تاکید و محافظت از وحدت ملت عراق و گروه سیاسی آن را سپری برای مقابله با خطر تروریسم دانست.
این بیانیه همچنین بر حمایت از اقدامات میدانی و بسیج سیاسی برای جلوگیری از هرگونه اقدامات تحریک آمیز طایفه‌ای تاکید کرد و افزود: گروه مسلح موسوم به دولت اسلامی درعراق و شام (داعش) و القاعده و همه نیروهای تروریستی نماینده یک طائفه یا دین نیستند، بلکه دشمن همه آنها هستند.
این بیانیه سخنرانی های تحریک آمیز و تفرقه آمیز با رویکردهای طایفه‌ای را محکوم کرد.
این نشست سه شنبه شب در دفتر ابراهیم جعفری با حضور نوری المالکی نخست وزیر، اسامه النجیفی رئیس مجلس، صالح المطلک و حسین شهرستانی و روز نویس شاویس معاونان نخست وزیر، خضیر الزراعی معاون رئیس جمهور، فالح الفیاض مشاور  امنیت ملی و همچنین هادی العامری دبیرکل سازمان بدر و یونادم کنا رئیس تشکل الرافدین و شخصیت سیاسی دیگر عراقی برگزار شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها