کردها: فعلا مقابله با داعش در اولویت است

کردها: فعلا مقابله با داعش در اولویت است
چهارشنبه 28 خرداد 1393 - 22:15

"محمود عثمان" عضو فراکسیون کردستان عراق، تسلط کردها بر مناطق مورد اختلاف با دولت عراق را در چارچوب بحران سیاسی موجود دانست و از دو طرف خواست برای مبارزه با داعش موضعی متحد اتخاذ کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، محمود عثمان عضو فراکسیون کردستان عراق به پایگاه اینترنتی"عراق القانون" گفت: باید دولت جدید به سرعت، تشکیل و برای حل اختلافات سیاسی و تقویت جبهه داخلی، گفت وگو شود؛ چون "داعش" با سوء استفاده از اختلافات سیاسی به شهرهای عراق حمله کرده است.   

عثمان افزود: سخنان شماری از مسئولان منطقه کردستان درباره سیطره بر مناطق مورد منازعه با دولت عراق و عقب نشینی نکردن از این مناطق در آینده، مواضع رسمی نیست و در چارچوب بحران سیاسی با دولت مرکزی قرار دارد.

وی ادامه داد: حضور نظامی در مناطق مورد منازعه باید در چارچوب توافق سیاسی میان دولت مرکزی و منطقه کردستان باشد، چون در زمان حاضر آنچه مهم است، اتخاذ موضع واحد برای مقابله با حملات تروریستی است.

بر اساس قانون اساسی عراق، مناطق مورد منازعه کردها و دولت عراق، تحت سلطه حکومت مرکزی قرار دارد و امنیت این مناطق با هماهنگی دولت مرکزی عراق و دولت منطقه کردستان تامین می شود.   

 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها