دعوت ساکنان قدس برای آغاز انتفاضه سوم

شنبه 14 تير 1393 - 15:08

تشییع کنندگان پیکر شهید "محمد ابوخضیر" نوجوان فلسطینی در قدس اشغالی، آغاز انتفاضه سوم برای برچیدن رژیم صهیونیستی از اراضی اشغالی فلسطین را خواستار شدند.

خبرنگار شبکه العالم از قدس اشغالی گزارش داد، تشییع کنندگان پیکر شهید ابوخضیر، هنگام رسیدن به نظامیان صهیونیست با آنان درگیر شدند که این درگیری به زخمی شدن ده ها فلسطینی انجامید.
پیکر شهید ابوخضیر، پس از تشییع و در میان فریادهای تکبیر و شعارهای ضد صهیونیستی، در آرامگاه شعفاط به خاک سپرده شد.
"طلب الصانع" رئیس حزب دموکرات عربی در این خصوص به خبرنگار شبکه العالم گفت: قتل محمد ابوخضیر و آتش زدن پیکر او، نشان دهنده تفکری فاشیستی است که در رژیم صهیونیستی و شهرک نشینان صهیونیست ریشه دوانده است.
"حسین ابوخضیر" پدر شهید محمد نیز اظهار داشت: محمد نوجوانی 17 ساله بود و قتل او، اقدامی بزدلانه و کثیف از سوی شهرک نشینان صهیونیست است. این نئونازی ها، پس از کشتن فرزندم، پیکر او را آتش زدند.. خدا آن ها را به آتش بکشد.
همزمان با تشییع پیکر شهید "ابوخضیر"، مناطق فلسطینی نشین در قدس عرصه انتفاضه ضد رژیم اشغالگر بود، و به درگیری های گسترده ای در سراسر قدس انجامید تا جایی که از همه جا صدای تیراندازی و شلیک گلوله های پلاستیکی و گاز اشک آور به گوش می رسید و شمار قابل توجهی از فلسطینی های دچار حالت خفگی، زخمی یا بازداشت شدند.
رژیم صهیونیستی به منظور جلوگیری از بروز انتفاضه سوم، منطقه شعفاط، زادگاه شهید محمد ابوخضیر را تحت تدابیر شدید امنیتی قرار داد، و ورود و خروج به این منطقه را ممنوع کرد.

4-22:48  
26

پربیننده ترین خبرها