بعثی‌ها و تکفیری‌ها اینبار بصره را نشانه گرفته‌اند

بعثی‌ها و تکفیری‌ها اینبار بصره را نشانه گرفته‌اند
دوشنبه 16 تير 1393 - 14:51

نماینده سابق استان بصره در پارلمان عراق، از وجود توطئه‌ ائتلاف بعثی – تکفیری با همکاری طرف‌های خارجی برای ضربه زدن به امنیت و ثبات این استان پرده برداشت.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم "سوزان السعد" در بیانیه‌ای اعلام کرد: انفجارهایی که در خیابان "استقلال" و میدان "الطیاران" در مرکز شهر بصره روی داد و چند کشته و مجروح برجا گذاشت، بخشی از توطئه بعثی - تکفیری ضد این استان است که از سوی نهادهای اطلاعاتی خارجی حمایت می‌شود.
وی افزود: هدف از این توطئه، ضربه زدن به استان بصره به عنوان شریان اقتصادی عراق، از طریق ناامن کردن این استان و ایجاد رعب و وحشت است.
سایت عراقی "سومریه نیوز" به نقل از این نماینده سابق پارلمان عراق نوشت: این سریال خونبار در بصره ادمه دارد، و مسؤولان نهادهای امنیتی به صورت مستقیم اوضاع این استان را دنبال نمی کنند.
سوزان السعد تأکید کرد که مسؤولان پرونده امنیتی استان بصره باید شخصا طرحی فوق العاده را در بالاترین سطوح اجرا کنند، و عملیات امنیتی گسترده‌ای را برای دستگیری همه عناصر شبکه‌های تروریستی فعال در بصره انجام دهند.
عصر دیروز و قبل از افطار، انفجار خودروی بمبگذاری شده نزدیک یک رستوران گردشگری در منطقه "البراضعیه" یک کشته و 4 مجروح برجا گذاشت. چند ثانیه پس از این حادثه نیز، بر اثر انفجار خودروی بمبگذاری شده نزدیک مغازه های خیابان "استقلال" در منطقه "العشار" یک نفر کشته شد و 2 تن دیگر مجروح شدند. همه قربانیان این حملات تروریستی از شهروندان بصره بودند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها