تشدید اقدامات امنیتی عربستان از ترس داعش

تشدید اقدامات امنیتی عربستان از ترس داعش
شنبه 21 تير 1393 - 19:09

فرودگاه‌های عربستان سعودی طی دو روز گذشته شاهد اقدامات امنیتی جدیدی بوده و برخی نهادهای امنیتی ویژه نیز سلسله عملیات گسترده‌ای را برای جلوگیری از ورود احتمالی عناصر داعش آغاز کرده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، فرودگاه های عربستان سعودی طی دو روز گذشته  شاهد اقدامات امنیتی جدیدی برای بازرسی مسافران ورودی بوده و برخی نهادهای ویژه نیز سلسله عملیات امنیتی مختلفی را آغاز کرده‌اند و این در حالی است که شرکت هواپیمایی کشوری عربستان نیز با همکاری مقامات بلندپایه این کشور، «جهت جلوگیری از ورود "فرقه ضاله" (داعش) از طریق سفر هوایی برای هدف قرار دادن کشور»، مسافرین و کسانی را که قصد ورود به این کشور را دارند، با روش های جدید مورد بازرسی قرار می دهد.

یک مسئول  امنیتی عربستان در همین راستا در گفت وگو با روزنامه الحیاة، از استقرار موانع بتونی در مبادی مرزی و الزام همه نظامیان به حمل سلاح در ورودی های زمینی این کشور  برای "دفاع از خود در صورت بروز هرگونه عملیات تروریستی" خبر داد.

گفتنی است این اقدامات، پس از حوادث اخیر در منطقه شروره آغاز شده که به دنبال آن، چهار نیروی امنیتی عربستان و پنج تروریست کشته شدند.

یک منبع آگاه در فرودگاه الدمام نیز در گفت وگو با روزنامه الحیات گفت: با هماهنگی با نهادهای امنیتی، طرح امنیتی شامل روش های جدید بازرسی را اجرا کردیم که امنیت مسافران را تامین می کند و افراد مشکوک را نیز مورد بازجویی قرار می دهد. 

وی مدعی شد: اقدامات امنیتی جدید در فرودگاه ها، برخلاف آنچه شایع شده، هیچ مزاحمتی برای مسافران ندارد، بلکه به صورت کاملا عادی در حال انجام است و ما در صدد ترساندن مردم نیستیم، بلکه به شدت نگران سلامتی و تامین امنیت آنان هستیم.

دکتر خریف کارشناس مبارزه با تروریسم هم در گفت وگو با روزنامه الحیاة گفت: اقدامات امنیتی در فرودگاه ها و هر کشوری که در معرض تهدید گروههای تروریستی است، کاملا طبیعی است و همان گونه که برخی تلاش می کنند از راههای زمینی و مرزها  نفوذ کنند، برخی نیز در تلاشند تا با سفر هوایی از فرودگاهها وارد کشور شوند به همین دلیل طی دو روز گذشته، اقدامات امنیتی و نظارتی در فرودگاههای کشور افزایش یافته و ما کاملا برای مقابله با هر گونه خطر آماده هستیم.

پربیننده ترین خبرها