پرده برداری از خرابکاری‌های رئیس دفتر پادشاه عربستان

پرده برداری از خرابکاری‌های رئیس دفتر پادشاه عربستان
دوشنبه 7 مهر 1393 - 15:10

یک فعال عربستانی تأکید کرد، خالد التویجری رئیس دفتر پادشاهی این کشور با اقدامات خود فجایع زیادی در این کشور به بار آورده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "سعود بن سیف بن النصر بن سعود" فعال عربستانی در تویتر مطالبی درباره آثار خرابکاری خالد التویجری منتشر کرد.

وی گفت: قبل از اینکه این شخص زمام امور را در دست بگیرد فرصت برای یافتن راه حل بین حاکمان و شهروندان و اصلاح بسیاری از امور کشور فراهم بود اما پس از آن، این شخص تلاش کرد برنامه های شخصی و رویکردهای خود را که برخلاف اصول ثابت کشور بود پیاده کند؛ که این امر باعث شد اوضاع عربستان به مرحله ای برسد که اصلاح آن با وجود او غیر ممکن است.

سعود بن سیف اظهار داشت: علاوه بر فاجعه سهام ها، شهرهای اقتصادی خیالی، رواج بیکاری، مشکلات مسکن، بهداشت و آموزش، فاجعه های بزرگتری هم وجود دارد؛ به عنوان مثال نهاد قضایی هیبت و اعتباری داشت، ولی از زمانی که خالد التویجری زمام امور را در اختیار گرفت و انتصاباتی انجام داد، اعتبار دستگاه قضایی در مسائل مدنی و غیره فرو پاشید و سایر مراکز مرتبط با دستگاه قضایی مانند وزارت دادگستری به مکانی برای فساد مالی و اداری تبدیل شد البته بعد از اینکه شخصیت های وابسته به التویجری این مراکز را در اختیار گرفتند. به همین علت قضات شریف هر از گاهی سخنانی علیه وزارت دادگستری یا نهادهای قضایی که این شخص و شخصیت های فاسد پشت آن هستند، بیان می کنند. آنچه در مورد نهاد قضایی صدق می کند، در مورد وزارت کار نیز صادق است به گونه ای که وزیر کار شایستگی این وزارتخانه را نداشت و فقط به این شخص وفادار بود.

این فعال عربستانی اظهار داشت: وزیر کار که از حمایت کامل التویجری برخوردار بود، به جای اینکه طرح خود را با جدیت برای مبارزه با بیکاری اجرا کند همه تلاش خود را بدون توجه به هشدارهای شرعی، صرف اشتغال زنان کرد تا التویجری از حمایت غرب برخوردار شود.

وی افزود: نمونه دیگری از انتصابات التویجری این بود که وی به شخصی که بیست سال پیش به علت فساد مالی کنار گذاشته شده بود، پستی داد زیرا تنها وفادار به التویجری بود و حاضر بود رویکردهای او را اجرا کند.

به گفته این فعال عربستانی، این ها تنها نمونه هایی از فجایعی است که خالد التویجری به بار آورده است و بعد از کاهش نفوذ وی و پنهان شدن از صحنه به بهانه درمان در خارج از کشور، فرصتی برای اصلاح خرابکاری های این فرد به وجود آمده است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها