واکنش مخالفان بحرینی به بیانیه سفیران اروپایی

واکنش مخالفان بحرینی به بیانیه سفیران اروپایی
جمعه 25 مهر 1393 - 14:15

العالم - گروه های ملی دموکراتیک مخالف بحرین از بیانیه سفیران کشورهای عضو اتحادیه اروپا (مقیم بحرین) درخصوص استقبال از برگزاری انتخابات صوری دربحرین ابراز شگفتی کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، گروه های ملی دموکراتیک بحرین اعلام کردند که دراین انتخابات معیارهای مساوات و ارزش های دموکراتیک رعایت نمی شود و به هیچ یک از درخواست ها ازنظام بحرین برای انجام اقدام های جدی در زمینه اصلاحات توجه نشده است.

پایگاه "صوت المنامة " نوشت مخالفان اعلام کرده اند که این بیانیه با همه اظهارات و مواضع سابق کشورهای اروپایی درخصوص نیاز بحرین به گفتگوی سیاسی جدی که به اصلاحات واقعی در کشور منجر شود و پاسخگوی همه خواسته های مشروع همه بحرینی ها و تحقق بخش منافع آنان باشد، مغایرت دارد.

براساس این گزارش، سفیران اروپایی از روند گفتگوهای سابق و خواسته های مشروع اطلاع دقیق و کامل دارند و می دانند که این مسئولان آل خلیفه هستند که همه راه ها را برای حل بحران در بحرین بسته اند و هیچ یک از خواسته های حقوقی، سیاسی یا انسانی مردم را محقق نساخته اند.

بر اساس این بیانیه ، از سفیران اروپایی انتظار می رفت که ابتدا با اتخاذ موضع اصولی از رژیم آل خلیفه بخواهند قبل از دعوت از مردم برای مشارکت فعال در انتخابات پارلمانی ، درجهت اجرای اصلاحات واقعی گام بردارد و اقدام های جدی در زمینه اعتماد سازی و درصدر آن آزادی زندانیان سیاسی انجام دهد.

دراین بیانیه آمده است که گروه های دموکراتیک مخالفان آماده اند درصورتیکه مسئولان بحرینی در موضع خود مبنی بر مخالفت با اصلاحات و اقدام به آزادی زندانیان سیاسی اقدام کنند، در موضع خود بازنگری نمایند.

به موجب این بیانیه، بسیاری ازکشورهای جهان نمی توانند که رژیم آل خلیفه را به اجرای فراگیر و کامل توصیه های بسیونی و نیز اقدام به اصلاحات اساسی وادار کنند ؛ بنابراین درخواست از مردم برای موافقت  با رفتن به حاشیه و نادیده گرفته شدن در قبال استبداد و سلطه گری مسئولان آل خلیفه جایز و پذیرفتنی نیست.

براساس بیانیه گروه های ملی دموکراتیک بحرین ، در انتخابات این کشور به اصول دموکراتیک هیچ توجهی نمی شود.

مخالفان ملی بحرین از سفیران اروپایی خواستند که موضع خود را در قبال گروه های ملی دموکراتیک و مردم بحرین که خواهان آزادی و دموکراسی در مناطق مختلف جهان هستند ، تغییر دهند.

گروه های ملی دموکراتیک تاکید کردند به مبارزه مسالمت آمیز و متمدنانه خود با هدف روی کار آمدن نظام سیاسی جامع دموکراتیک با هدف تحقق خواسته های مشروع مردم بحرین شامل دموکراسی ، آزادی ، عدالت و همکاری ادامه می دهند.

این گروه ها همچنین با بیان اینکه مایل به ادامه گفتگوی جدی با مسئولان حاکم هستند، از جامعه بین الملل خواستند که دراین زمینه نقش مثبت ایفا کند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها