آغاز رايزني احزاب تونسي براي انتخابات رياست جمهوري

پنج‌شنبه 15 آبان 1393 - 12:58

العالم - برخی احزاب تونسی در راستای پشتیبانی از ابتکار نامزد توافقی، با هدف کاهش پراکندگی آرا میان نامزدهای مختلف، به رایزنی می پردازند.

به گزارش خبرنگار العالم در تونس، برخی احزاب تونسی برای کاهش پراکندگی آرا میان نامزدهای مختلف و به منظور انتخاب نامزدی مورد توافق و واحد، به رایزنی می پردازند، اما برخی سیاستمداران تاکید می کنند که شکست طرفهای سیاسی در انتخاب نامزد واحد به سبب اختلاف نگرش مخالفان و حکومت در دوره گذشته است.

حل و فصل مشکلات بخش های کشاورزی و صنعتی، تعمیم و گسترش خدمات بهداشتی از مهمترین برنامه های تعدادی از نامزدهای مستقل انتخابات ریاست جمهوری تونس است و این دسته می کوشند با مخاطب قرار دادن اقشار گسترده از رای دهندگان و با در نظر گرفتن موضوعات روابط خارجی، حقوق بشر و آزادی ها، در رقابتهای انتخاباتی به جایگاهی مناسب دست یابند.

"مختار الماجری" نامزد مستقل انتخابات ریاست جمهوری تونس در گفت و گو با العالم با اشاره به اینکه من بیشتر بر دموکراسی تاکید می کنم ، افزود : من از فعالان حقوق بشر هستم و در زمینه تجارت نیز فعالیت می کنم. خدا به ما کمک کند تا بتوانیم تونس را در زمینه اقتصاد، روابط بین المللی، دموکراسی و حقوق بشر به ساحل امن برسانیم.

تعدد نامزدهای مستقل و شکست ابتکار حزب "الامان" برای توافق بر سر نامزدی واحد، موجب شد تا این حزب از "نجیب الشابی" نامزد حزب جمهوری خواه اعلام حمایت کند تا بدین ترتیب از تشتت آرا و امکان سیطره یک حزب بر دو قوه مجریه و مقننه جلوگیری کند.

"الازهر بالی" رییس حزب الامان با بیان اینکه با خطراتی مواجه هستیم ، تصریح کرد:ما نمی خواهیم به استبداد از نوعی دیگر بازگردیم و نمی خواهیم که یک حزب هر دو پست ریاست جمهوری و نخست وزیری را به عهده داشته باشد.

خانم "میه الجریبی" دبیرکل حزب جمهوریخواه نیز در پاسخ به سؤال خبرنگار العالم، علت ناکامی طرف های سیاسی در انتخاب نامزدی واحد برای ریاست قوه های سه گانه را تفاوت نگرش مخالفان و حکومت در دورۀ گذشته و همچنین اختلاف مواضع آنها در این زمینه دانست.

وی با اشاره به وجود تفاوت در تجربه ها، ارزیابی ها ونیز تثبیت موقعیتها ، خاطرنشان کرد : نقش ما در مرحله قبل از انتخابات و در دوره "تروئیکا" ( حکومت ائتلافی متشکل از 3 حزب) متفاوت بوده است، این سخن که ما اینک همان رویکرد را در پیش گرفته ایم، دور از واقعیت است.

5-22:54
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها