جسد سرکرده "جند الاقصی" در سوریه پیدا شد

جسد سرکرده
دوشنبه 19 آبان 1393 - 14:42

مرکز موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد جسد سرکرده و بنیانگذار گروه موسوم به «جند الاقصی» در سوریه پیدا شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این مرکز وابسته به مخالفان که مقر آن در لندن قرار دارد، در بیانیه ای اعلام کرد جسد این تروریست روز یکشنبه در یکی از چاههای منطقه "دیرسنبل" پایگاه سابق گروهک موسوم به "جبهه انقلابیون سوریه" و زادگاه فرمانده آن جمال معروف پیدا شده است.

این تروریست حدود 10 ماه قبل ناپدید شده بود.

برخی منابع قبلا گفته بودند جبهه انقلابیون سوریه ابو عبدالعزیز القطری بنیانگذار گروه جند الاقصی را ترور کرده است.

بنابراین گزارش، ابو عبدالعزیز القطری در عراق به دنیا آمده و به نام های مختلفی معروف است، و این اسامی با انتقال او از یک کشور به کشور دیگر تغییر می کرد.

وی حتی در صفوف القاعده در افغانستان می جنگید.

این تروریست از افراد نزدیک به اسامه بن لادن سرکرده سابق القاعده و ایمن الظواهری سرکرده کنونی القاعده و عبدالله عزام بود.

ابو عبدالعزیز القطری در چچن علیه نیروهای روسیه جنگیده است و پس از بازگشت از چچن به عراق، گروهی تشکیل داد که با انجام دادن انفجارهایی، هتل ها و فروشگاهها را در عراق هدف قرار می داد.

أبو عبد العزيز القطري تا قبل از ورود نیروهای آمریکایی به عراق زندانی بود، ولی بعد از آن گروه موسوم به «گردان های التوحید و الجهاد» را در عراق با ابو مصعب الزرقاوی تشکیل داد.

ابو عبدالعزیز القطری چند ماه بعد از آغاز حوادث سوریه به همراه پسرش وارد این کشور شد و پسرش در درگیری های این کشور به هلاکت رسید. 

این تروریست با ابو محمد جولانی که از عراق آمده بودند گروه موسوم به «جبهه النصره بلاد شام» را تشکیل دادند و پس از آن از جبهه النصره جدا شد و گروه جند الاقصی را تشکیل داد تا اینکه ده ماه پیش ناپدید شد.  

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها