اهداف پنهان سفر دمپسی به عراق

اهداف پنهان سفر دمپسی به عراق
دوشنبه 26 آبان 1393 - 13:10

بغداد (العالم)- نخست وزیر عراق در دیدار رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا در بغداد تاکید کرد: پیروزی های نیروهای عراقی بخشی از طرح راهبردی برای آزادسازی کل خاک این کشور است.

خبرنگار شبکه العالم روز دوشنبه از بغداد گزارش داد، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در سفری غیرمنتظره به بغداد با مسؤولان ارشد عراقی دیدار کرد.
به گفته برخی فعالان سیاسی عراقی گفت وگوهای دمپسی با مسؤولان عراقی دارای زوایای پنهانی بود که به نیت آمریکا برای ایجاد پایگاه های نظامی در مناطق شمالی و غربی عراق به بهانه جنگ با داعش ارتباط دارد.
"عدنان سراج" نماینده پارلمان عراق در همین رابطه به خبرنگار العالم گفت: راهبرد آمریکا تغییر کرده، واقعیت های عملی عرصه نبرد برای نیروهای آمریکایی معلوم شده و حملات هوایی آن ها به داعش فایده ای نداشته است؛ بنا بر این هماهنگی آنها با نیروهای مسلح عراق اجتناب ناپذیر شده است.
وی خاطر نشان کرد: راهبرد جدید واشنگتن مبتنی بر دخالت [زمینی] در عراق است اما مسؤولان عراقی از اساس با آن مخالفند؛ لذا این دیدار که معطوف به موضوع حضور نیروهای آمریکایی در خاک عراق بود، دستاوردی نخواهد داشت.
واشنگتن در چند ماه گذشته بارها داعش را به طور جدی تهدید کرده اما این تهدیدها را عملی نکرده است. تهدید علنی داعش که از زمان تشکیل ائتلاف آمریکایی ضد این گروه تروریستی صورت گرفته در عمل دستاوردهای محسوسی نداشته است. این در حالی است که دستاوردهای نظامی ارتش عراق و نیروهای داوطلب مردمی افزایش یافته است.
عدنان سراج خاطر نشان کرد که پیروزی های اخیر ارتش و نیروهای مردمی عراق بر گروه داعش، حاصل حملات ائتلاف نبوده بلکه نتیجه خیزش ارتش عراق برای انتقام از ناکامی هایش در موصل و صلاح الدین است.
گروه های مقاومت اسلامی عراق هر گونه دخالت زمینی آمریکا در کشورشان یا ایجاد پایگاه های نظامی این کشور را در خاک عراق مردود می دانند و به آن به عنوان اشغال گری با پوششی جدید خواهند نگریست.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها