گزارش العالم از ادامه پاکسازی دیالی

گزارش العالم از ادامه پاکسازی دیالی
دوشنبه 6 بهمن 1393 - 10:47

منابع امنیتی و نظامی عراق از تلاش عناصر مسلح داعش برای یافتن پناهگاه در استان دیالی بعد از موفقیت نیروهای عراقی در پاکسازی این استان از عناصر این گروه خبر دادند.

"حیدر قاسم" خبرنگار شبکه العالم روز دوشنبه گزارش داد؛ با تشدید حملات ارتش عراق به گروه تروریستی داعش در استان دیالی، عناصر داعش به دنبال پناهگاه برای فرار درمقابل حملات ارتش عراق در این استان به ویژه در منطقه منصوریه الجبل هستند.

بنابر این گزارش، اوضاع در منطقه منصوریه الجبل در شب گذشته درنتیجه شدت درگیری ها با عناصر داعش بسیار متشنج بود و نیروهای امنیتی عراق و نیروهای بسیج مردمی بعد از برافراشتن پرچم عراق و آزاد کردن منطقه و با ادامه پیشروی ها، عرصه را بر عناصر مسلح تنگ کردند و راهی برای آنان جز فرار باقی نگذاشتند و درنتیجه دو طرف در مساحت کمتر از یک کیلومتر با یکدیگر روبرو شدند و نیروهای ارتش و بسیج مردمی توانستند تمامی مخفیگاه های داعش را تخریب کره و شمار زیادی از عناصر مسلح این گروه را به هلاکت برسانند.

بر اساس این گزارش، نیروهای ارتش عراق ، بسیاری از مخفیگاه هایی را که گروه داعش در زیرِ زمین ایجاد کرده بود، کشف کردند و یگان های مهندسی ارتش عراق نیز به پاکسازی منازل، خیابان ها و مراکز نگهداری و آماده کردن بمب ها و مواد منفجره اقدام کردند و بمب های کار گذاشته شده از سوی عناصر مسلح را نیز خنثی کردند.

حیدر قاسم درادامه گزارش خود خاطرنشان کرد، عناصر مسلح پس حمله ارتش در استان دیاله مخفی شده اند زیرا اکثر مناطق این استان اکنون در دست نیروهای عراقی است و عناصر داعش اکنون به دنبال پناهگاه های امن هستند و این عناصر با وجود پیروزی های ارتش وعملیات گسترده جستجو از سوی نیروهای عراقی، دیگر نمی توانند پناهگاه امنی برای خود پیدا کنند.

خبرنگار العالم به نقل از برخی فرماندهان نظامی و امنیتی گزارش داد که دیالی از وجود عناصر مسلح پاکسازی شده است و تا ساعاتی دیگر اعلام خواهد شد که دیاله کاملاً از وجود داعشی ها پاکسازی شده است.

حیدر قاسم خاطرنشان کرد: ارتش عراق با اجرای عملیات متنوع به پاکسازی دیالی از عناصر مسلح اقدام کرد و در این عملیات شمار زیادی از عناصر مسلح از جمله تعدادی از سرکردگان آنان را به هلاکت رساند.
وی ادامه داد: روز گذشته یکی از سرکردگان معروف داعش به همراه دو نفر از دستیارانش به هلاکت رسید، و بامداد امروز نیز دو نفر از سرکردگان این گروه تروریستی در دیاله به هلاکت رسیدند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها