ورود هیات مخالفان سوری به مسکو

ورود هیات مخالفان سوری به مسکو
دوشنبه 6 بهمن 1393 - 17:13

العالم - با ورود هیات مخالفان سوری به روسیه، گردهمایی مسکو برای حل بحران سوریه، از امروز دوشنبه و به مدت سه روز آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "سرگئی لاوروف"، وزیر امور خارجه روسیه با تاکید بر این که گروه‌های مخالف سوری و نیز هیاتی بلندپایه از دولت سوریه در همایش مسکو شرکت خواهند کرد، ابراز امیدواری کرد که این گردهمایی بتواند نقشی سازنده در بحران سوریه داشته باشد.

پایگاه خبری روسیا الیوم به نقل از لاوروف نوشت: گردهمایی مسکو، برای فراهم کردن زمینه گفت‌وگوی فراگیر میان همه گروه‌های درگیر در سوریه است و همه گروه‌های شرکت‌کننده در آن بر ضرورت تحقق صلح و مبارزه با تروریسم در سوریه متفق القول هستند.

هیات دولت سوریه به ریاست بشار جعفری نیز، روز چهارشنبه به این گردهمایی خواهد پیوست.

میخائیل بوگدانف، معاون وزیر خارجه روسیه از احتمال نشست دو طرفه میان وزیر خارجه روسیه و مخالفان سوری از یک سو و هیات دولت سوریه از سوی دیگر خبر داد.

سوریه، با شرکت در گردهمایی مسکو موافقت کرده است و قرار است هیات سوری، علاوه بر بشار جعفری، معاون وزیر خارجه، دو حقوقدان از وزارت خارجه، سفیر سوریه در روسیه و چند سیاستمدار دیگر سوری را شامل شود که این ترکیب، همان ترکیبِ هیات شرکت‌کننده در مذاکرات ژنو است.

از مخالفان نیز همه گروه‌های مخالف سوری به غیر از "ائتلاف ملی مخالفان" آمادگی خود را برای شرکت در این گردهمایی اعلام کردند و برخی از آنها هم‌اکنون در مسکو هستند.

"صالح مسلم"، رئیس حزب اتحادیه دموکراتیک کردهای سوریه نیز به زودی وارد مسکو خواهد شد و در گفت وگوها شرکت خواهد کرد.

روسیه با اصرار بر استفاده از نام "گردهمایی" برای دیدار مخالفان سوری و دولت این کشور در مسکو، درصدد تاکید این مساله است که این رخداد، مذاکره یا نشست سیاسی نیست و بدون دستور جلسه یا برنامه تعیین شده خاصی برگزار می‌شود و هدف از آن تنها اجرای گفت‌وگو میان طرفین برای نزدیک کردن دیدگاه هاست.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها