بان کی مون: اردوگاه یرموک به عمیق‌ترین جای جهنم شبیه است

بان کی مون: اردوگاه یرموک به عمیق‌ترین جای جهنم شبیه است
جمعه 21 فروردين 1394 - 17:27

دبیرکل سازمان ملل با اشاره به اوضاع ناگوار اردوگاه آوارگان یرموک پس از ورود تروریست های داعش به آن گفت: این سازمان باید مسئولیت برگزاری گفتگوهای ویژه میان همه طرف های داخلی بحران سوریه و طرف های خارجی مرتبط با مخالفان و دولت این کشور را در دستور کار خود قرار دهد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "بان کی مون" دبیرکل سازمان ملل از فرستاده ویژه این سازمان به سوریه خواست در اسرع وقت راهکار سیاسی برای حل بحران این کشور را مجددا با تمام زوایای آن به جریان بیاندازد.
بان کی مون در یک نشست خبری در سازمان ملل با تأکید بر راه حل سیاسی به عنوان تنها راه پایان دادن به بحران سوریه اظهار داشت: سازمان ملل باید مسئولیت برگزاری گفتگوهای ویژه میان همه طرف های داخلی بحران سوریه و طرف های خارجی مرتبط با معارضان و حکومت این کشور را در دستور کار خود قرار دهد.
از سوی دیگر بان کی مون با اظهار نگرانی نسبت به وضعیت انسانی در اردوگاه یرموک پس از ورود تروریست های داعش به آن گفت: در شرایط مخو‌ف‌ سوریه، اردوگاه یرموک به عمیق‌ترین جای جهنم شبیه است.
بان کی مون شرایط اردوگاه یرموک را یادآور اردوگاه‌های مرگ خواند و خواستار رساندن کمک به غیر نظامیان گرفتار در این اردوگاه شد.
وی با هشدار درباره وقوع فاجعه انسانی در ابعاد تاریخی در این اردوگاه تأکید کرد که باید فورأ دست به کار شد و افزود: نمی‌توانیم بایستیم و نظاره‌گر شکل‌گیری یک قتل‌عام باشیم. نباید از نجات زندگی آوارگان یرموک دست بکشیم.
دبیرکل سازمان ملل از کمیته بین‌المللی صلیب سرخ خواست، هرچه سریع کمک‌های انسانی خود را به آوارگان فلسطینی یرموک برسانند. کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ روز پنج‌شنبه اعلام کرده بود که با شروع درگیری‌های جدید وضعیت اردوگاه یرموک وخیم‌تر شده است و ساکنان این اردوگاه نیازمند کمک فوری هستند. آنها از ماه‌ها پیش با کمبود آب، مواد غذایی، خدمات پزشکی و دارویی مواجه هستند.
اردوگاه یرموک که در جنوب دمشق، پایتخت سوریه واقع شده ‌است، به دست عناصر گروهک تروریستی داعش افتاده است.
حدود ۱۶ هزار آواره فلسطینی، از جمله ۳۵۰۰ کودک، در اردوگاه یرموک گرفتار شده‌اند. به گفته دبیر کل سازمان ملل، تروریست‌های داعش از این آوارگان به عنوان سپر انسانی سوءاستفاده می‌‌کنند. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها