نویسنده سرشناس عرب: عربستان در باتلاق یمن گرفتار شد

نویسنده سرشناس عرب: عربستان در باتلاق یمن گرفتار شد
يکشنبه 23 فروردين 1394 - 19:53

روزنامه نگار و نویسنده سرشناس عرب، تأکید کرد که عربستان با تجاوز به یمن خود را در باتلاق این کشور گرفتار کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "عبدالباری عطوان" نوشت: مخالفت پاکستان با مشارکت در آنچه عملیات توفان قاطعیت نامیده می شود ، برای آل سعود بسیار غیرمنتظره بود؛ زیرا عربستان پاکستان را متحد قابل اعتماد در همه زمان ها می دانست.
عطوان خاطرنشان کرد: عربستان و متحدانش با آغاز کردن جنگ در یمن خود را در باتلاق فروبردند.
وی افزود: همه نمایندگان پارلمان پاکستان با درخواست دولت این کشور برای اعزام نیروهای زمینی ، دریایی و هوایی به یمن برای مشارکت در تجاوز موسوم به عملیات توفان قاطعیت مخالفت کردند.
به نوشته عطوان ؛ ترکیب جمعیتی پاکستان ریشه در مخالفت پارلمان با درخواست دولت دارد؛ زیرا شیعیان حدود 20 درصد جمعیت این کشور را تشکیل می دهند.
عطوان اعلام کرد : پیش بینی می شود که ترکیه و مصر نیز با الگو گرفتن از پاکستان نیروهای خود را به یمن اعزام نکنند، به عنوان مثال رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در سفر اخیرش به تهران و در کنفرانس خبری مشترک با همتای ایرانی خود از پرداختن به مساله یمن امتناع کرد و درباره توسعه مبادلات تجاری ترکیه و ایران سخن گفت که هم اکنون بیش از 30 میلیارد دلار است .
عطوان گفت: مصر نیز مانند ترکیه هنوز دیدگاه روشن خود را درباره مساله یمن مشخص نکرده است و ناگفته نماند که عبدالفتاح سیسی رئیس جمهوری مصر مشغول جنگی واقعی در شبه جزیره سینا است و ناآرامی ها و فعالیت گروه های تروریستی در اکثر مناطق لیبی هم امنیت همسایه خود مصر را به خطر انداخته است و نظام قاهره به همین دلایل هنوز درباره اعزام نیرو به یمن تردید دارد خصوصاً اینکه اکثریت مردم مصر از مداخله نظامی کشور خود در یمن حمایت نمی کنند زیرا هنوز تجربه تلخ مداخله مصر در جنگ سال 1962 یمن را فراموش نکرده اند جنگی که باعث کشته شدن بیش از 15 هزار نظامی مصری در خاک یمن شد.

پربیننده ترین خبرها