انصارالله ازگفتگوی یمنی ـ یمنی در ژنو حمایت کرد

انصارالله ازگفتگوی یمنی ـ یمنی در ژنو حمایت کرد
سه شنبه 12 خرداد 1394 - 23:06

عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن اعلام کرد: این جنبش از تلاش های سازمان ملل متحد برای گفت و گوی یمنی – یمنی در ژنو بدون هیچ گونه پیش شرطی حمایت می کند.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، ضیف الله الشامی در مصاحبه ای تلویزیونی تاکید کرد که مذاکرات بین گروه های یمنی مهم است زیرا زمینه را برای بررسی تمام مسایل مهم داخلی فراهم می کند.
وی با اشاره به ضرورت گفت و گو میان همه نیروهای سیاسی در یمن گفت که این امر تنها راه برون رفت از اوضاع فعلی است.
الشامی افزود: اگر سازمان ملل متحد می خواهد نقشی ایفا کند باید تصمیماتش مستقل و به دور از فشار های منطقه ای و بین المللی باشد در غیر این صورت تلاش های آنها بی ثمر خواهد ماند و این چیزی نیست که ما خواهان آن باشیم.
عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن در پاسخ به سوالی درباره حضور عبدربه منصور هادی، رییس جمهور مستعفی و فراری در مذاکرات گفت: اگر هادی یکی از طرف های سیاسی باشد حق اوست که پای میز مذاکرات حاضر شود.
وی خاطرنشان کرد: باید مسایل را به صورت دقیق مشخص کنیم و اگر قرار است یک گفت و گوی یمنی – یمنی اجرا شود باید معلوم باشد که میان گروه های سیاسی است یا میان حکومت قبلی و مخالفان. زیرا هریک طرحها و راهبردهای خود را دارد و نباید با هم اشتباه گرفته شوند.
الشامی در ادامه گفت: مشارکت هادی در چارچوب گفت و گوهای یمنی – یمنی و به دور از دیکته بیگانگان، مساله ای قابل بررسی است.
وی درباره نشست های درحال برگزاری در کشور عمان اظهار داشت: این نشست ها به دعوت عمان انجام شد و با آمریکایی ها دیداری نداشتیم.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها