مرسی نگران مسموم شدن در زندان است!

مرسی نگران مسموم شدن در زندان است!
شنبه 17 مرداد 1394 - 22:55

العالم ـ یک منبع قضایی مصری اعلام کرد که محمد مرسی رییس جمهوری برکنار شده این کشور از احتمال مسموم شدن در زندان نگران است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل ازرای الیوم، محمد مرسی امروزشنبه هنگام محاکمه به اتهام جاسوسی برای قطر، گفت که از خوردن غذا امتناع کرده است چرا که اگر آن غذا را می خورد جنایتی رخ می داد.

مرسی گفته است که پنج تلاش درزندان روی داد که هدف از آن انجام جنایت در حق وی بود، بدون آنکه از آن اقدا م ها پرده بردارد.

به گفته یک منبع قضایی، دادگاه کیفری قاهره به ریاست محمد شیرین فهمی، محاکمه مرسی و 10 نفر دیگر در پرونده جاسوسی برای قطر را به فردا موکول کرد.

اسامه مرسی وکیل و پسرمحمد مرسی و نیزسخنگوی خانواده اش در گفتگو با خبرگزاری اناتولی گفت: اظهارات امروز رییس جمهوری( محمد مرسی) درباره اقدام هایی که جانش را تهدید می کند، برخاسته از نوعی جنون است که نظام حاکم از آن رنج می برد. نظامی که بر مصر مسلط شده و شرایط نشان می دهد که رئیس جمهوری (به تعبیراو محمد مرسی) همچنان مانعی بر سر راه این افراد برای غلبه و تسلط کامل برکشور است.

وی درباره هرگونه تلاش برای ضربه زدن به مرسی هشدار داد و گفت این اقدام ها نوعی تجاوز و نقض قانون است که می تواند دامن همه را بگیرد.

براساس اظهارات یک منبع حقوقی درهیات دفاع، محمد مرسی در پرونده "جاسوسی بزرگ" در حکم اولیه به 25 سال حبس و در پرونده "حوادث کاخ اتحادیه" در حکم اولیه به 20 سال حبس محکوم شد. همچنین در پرونده "وادی نطرون" در حکم اولیه رای به اعدام او داده شد و این علاوه بر اتهام  "اهانت به دستگاه قضایی" و "جاسوسی به نفع قطر" و " متفرق کردن تحصن میدان رابعه"  است.

پس ازسرنگونی محمد مرسی، نخستین رییس جمهوری منتخب مصر و وابسته به اخوان المسلمین، توسط ارتش درسوم ژوئیه 2013، مقام های جدید این کشور، رهبران اخوان المسلیمن و اعضای آن را به تحریک به خشونت و تروریسم متهم کردند. پس ازآن نیز دولت در دسامبر2013 اخوان المسلمین را به عنوان گروه تروریستی معرفی و آن را منحل کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها