نخست وزیر عراق به همتای سوئدی خود چه گفت؟

نخست وزیر عراق به همتای سوئدی خود چه گفت؟
دوشنبه 3 آبان 1395 - 18:16

حیدرالعبادی نخست وزیر عراق ضمن تاکید بر این که عملیات آزادسازی موصل از جدول زمانی تعیین شده نیز سریع‌تر پیش می‌رود، هشدار داد که هرگونه تنش منطقه‌ای در این شرایط تنها به نفع داعش خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری العالم، حیدرالعبادی در دیدار "استفان لووان" نخست وزیر سوئد، با اشاره به این که عراق وارد جنگ نهایی برای آزادسازی اراضی خود شده است، گفت: عملیات آزادسازی موصل از دست تروریست ها، سریعتر از جدول زمانی تعیین شده به پیش می رود.

دفتر اطلاع رسانی نخست وزیر عراق اعلام کرد که حیدر العبادی در کنفرانس خبری مشترک با همتای سوئدی خود که صبح امروز دوشنبه وارد بغداد شده است، گفت: عراقی ها یکپارچه در موصل با دشمن می جنگند، نیروهای عراقی به جوانب انسانی و رعایت حقوق آوارگان کاملا پایبند هستند و هدف اصلی عملیات، آزادی شهروندان از دست تروریست‌های داعش است.

وی ضمن تاکید بر مخالفت عراقی ها با هرگونه دخالت خارجی و تعرض به حاکمیت ملی عراق، ابراز امیدواری کرد که میان عراق و کشورهای همجوار از جمله ترکیه روابط نزدیکی برقرار باشد.

العبادی با اشاره به این که عملیات آزادسازی موصل از نظر برنامه ریزی و اجرا کاملا عراقی است و هیچ نیروی زمینی خارجی در آن حضور ندارد، گفت: ادعای ترکیه نیز در خصوص مشارکت در این عملیات صحت ندارد.

213

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها