بشار اسد: غرب ضعیف‌تر شده است

بشار اسد: غرب ضعیف‌تر شده است
يکشنبه 16 آبان 1395 - 10:55

رئيس جمهور سوريه با اشاره به ضعیف‌تر شدن غرب، تاکید کرد که کشورهای غربی درمقابل اقدامات گروه تروریستی داعش در قاچاق نفت سکوت کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، بشار اسد در مصاحبه با "کرستینا لام" خبرنگار ساندی تایمز تصریح کرد: ما قبلا اعلام کردیم که آماده هستیم به وضعیت هرکسی که سلاح خود را زمین بگذارد، رسیدگی کرده و آن را حل و فصل کنیم. ما همچنین گذرگاههای انسانی برای خروج مردم ایجاد کردیم، اما تروریست ها این گذرگاهها را گلوله باران می کنند. حلب شهری است که تروریست ها مناطقی از آن را اشغال کرده اند و باید آنها را از آنجا بیرون برانیم.

وی با اشاره به ضعیف شدن مواضع غربیها گفت: در گذشته هر وقت چیزی می گفتم، اعلام می کردند که رئیس جمهور سوریه از واقعیت ها دور است. ولی اکنون وضعیت فرق کرده است. غرب بسیار ضعیف تر شده است. چیزی ندارند که به آن استناد کنند تا شرح دهند که در سوریه چه می گذرد.

رئیس جمهور سوریه همچنین در اشاره به جدی نبودن غربیها بویژه آمریکا در مبارزه با گروه تروریستی داعش و سکوت در قبال اقدامات این گروه اشاره، اظهار داشت: گروه داعش نفط را قاچاق می کند و از چاههای نفت عراق زیر چشم ماهواره های آمریکا بهره برداری می کند و غرب چیزی نمی گوید. اینجا بود که با ورود روسیه به صحنه، فرایند تضعیف و کوچک شدن داعش آغاز شد.

کرستینا لام خبرنگار ساندی تایمز درباره مصاحبه خود با رئیس جمهور سوریه نوشت: بشار اسد معتقد است که روند امور اکنون به نفع وی حرکت می کند، و غرب مجبور خواهد شد که وی را بپذیرد.

6

پربیننده ترین خبرها