تشکیل

صدر: انتقال سفارت آمریکا به قدس، اعلام جنگ است

صدر: انتقال سفارت آمریکا به قدس، اعلام جنگ است
سه شنبه 5 بهمن 1395 - 13:57

رهبر جریان صدر هشدار داد، انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی، به منزله اعلام جنگ ضد اسلام است.

العالمعراق
"مقتدی صدر" روز سه شنبه در بیانیه ای که نسخه ای از آن به شبکه العالم ارسال شد، تأکید کرد: در صورت انتقال سفارت آمریکا به قدس، این اقدام به منزله اعلام جنگ علنی ضد اسلام و بسیار شدیدتر از گذشته است.

مقتدی صدر تأکید کرد، این موضوع نیازمند آن است که این اقدامات اتخاذ شود:
نخست: لشکری ویژه برای آزادسازی قدس تشکیل شود.
دوم: اتحادیه عرب یا باید استعفا دهد، و یا منحل شود، و یا اینکه با اقدامی جدی مانع این تعدی آشکار شود.
سوم: اقدام سازمان همکاری اسلامی باید به صورت جدی و واقعی باشد و نه نمادین، زیرا درغیر این صورت این امر به معنای پایان این سازمان است.
چهارم: همه دولتهای اسلامی باید سفارتهای اسرائیل و آمریکا را تعطیل کنند، و لااقل به صورت موقت آن را تعطیل کنند؛ به ویژه سفارت آمریکا.
پنجم: بستن فوری سفارت آمریکا در عراق.

مقتدی صدر در ادامه این بیانیه تأکید کرد: اگر از این اقدام خود دست کشیدند، این امر به معنای آن است که آمریکا صفحه جدیدی را در روابط خود با خاورمیانه و دولتهای عربی و اسلامی گشوده است، به ویژه پس از اظهارات ترامپ که گفته بود آمریکا در امور دیگر کشورها دخالت نمی کند و شعار او نخست منافع آمریکا است..
صدر خاطرشان کرد: همه این مسائل به این دلیل است که کشورهای جهان سوم ... کشورهای فقیر و مظلوم، در امنیت باشند و از گزند دخالتهای قدرتهای بزرگ و سیاستهایشان در امان باشند؛ سیاستهای غرب نتیجه ای جز ظلم، تروریسم، افراطی گری نداشته است.
صدر در پایان نوشت: تا زمانی که آنها (غربی ها) مسالمت جو باشند، ما منادی صلح هستیم؛ و تا زمانی که درهایشان را به روی ما بگشایند ما نیز منادی تعامل و ارتباط هستیم، در غیر این صورت درها را به روی آنها خواهیم بست.
صدر همچنین به عنوان ملاحظه یادآوری کرد که نکته نخست این بیانیه، در بیانیه ای جداگانه به تفصیل توضیح داده خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها