آقای وزیر... ستون‌های فرودگاه را رنگ کنید! + تصاویر

آقای وزیر... ستون‌های فرودگاه را رنگ کنید! + تصاویر
دوشنبه 30 اسفند 1395 - 22:18

هر بار که به فرودگاه بین المللی تهران پا می‌گذارم، دنیا روی سرم خراب می‌شود! دلگیر و بی‌روح است و هیچ نشانۀ اسلامی و حتی ایرانی و ملی در آن وجود ندارد و از لحاظ زیبایی شناسی، همه جلوه‌های بصری سالن فرودگاه، با بیننده سرِ جنگ دارد!

العالم – ایران

اینها گفته های یکی از هموطنانی است که پس از چند ماه، به کشور بازگشته و اعتراض و نارضایتی خود از وضعیت فرودگاه امام (ره)، به ویژه "بدرنگ" و "دلگیر" بودن در و دیوار آن را با این تعابیر بیان می کند.

اعتراض به جا و درستی است. به راستی چرا هیچ نشانه ای از تاریخ پرافتخار، جغرافیای پرطراوت، ادبیات پرآوازه و فرهنگ پرشکوه کشورمان در هیچ نقطه از این فرودگاه بزرگ که "ویترین" کشور و مهمترین نقطۀ تردد بین المللی هموطنان و گذرگاه میهمانان خارجی است، به چشم نمی خورد؟ چرا معمولی ترین ایستگاه مترو تهران هم از فرودگاه بین المللی پایتخت، زیباتر و خوش رنگ تر است؟

خبرنگار العالم، موضوع را از مدیر ترمینال اصلی فرودگاه جویا می شود؛ و پاسخی از پیش آماده شده و البته مورد انتظار را می شنود: "قرار است از میان طرح های پیشنهادی، بهترین آنها برای تزیین و زیباسازی محیط فرودگاه و از جمله ستون های آن انتخاب و اجرا شود"!!

اما این کار به چند دهه زمان نیاز دارد؟! نزدیک به 13 سال از افتتاح فرودگاه امام (ره) می گذرد و ملتی که 25 قرن پیش، با ساخت زیباترین، مشهورترین و ماندگارترین ستون های تاریخ در تخت جمشید، نگاه جهان را به خود معطوف کرده، اکنون از بی تدبیری و بی همتی مدیران یک وزارتخانه، زشت ترین و بدرنگ ترین ستون های تاریخ معماری جهان را هر روز به رخ ایرانیان و مهمانان خارجی می کشد! ستون هایی که پس از سالها، هنوز هم جای قالب های بتون ریزی بر روی آنها به بدترین شکل خودنمایی می کند و وضعیت رقت باری به فرودگاه اصلی کشور داده است. به راستی ما را چه شده است که از زیباسازی چند ستون ساده هم ناتوان شده ایم؟ جای رنگ های شاد و نورپردازی و.. در این سازه، کجاست؟

ستون های پر تعداد فرودگاه امام (ره)، به عنوان پر تکرارترین نماد در سالن فرودگاه، بسیار بدمنظره و بدرنگ هستند، چه این که در باره اصل وجود آنها و عدم تلاش برای ساختن سالن بدون ستون نیز حرف و حدیث بسیار است. سال ها گذشته و رنگ بخش های پایینی ستون ها که در دسترس بوده نیز تغییر کرده و "دو رنگ" شدن، این زشتی را دوچندان کرده است. به راستی کسی اینها را نمی بیند، یا این که موضوع، اصولا برای مسؤولان وزارت راه – به عنوان مسؤول مستقیم فرودگاه - اهمیتی ندارد؟!

جناب وزیر محترم راه! می دانیم که به اعتراف چند روز پیشِ خودتان، رفاه هموطنان –حتی در حد تأمین پارکینگ خودرو در فرودگاه- را وظیفه و مسؤولیت خود نمی دانید، اما لااقل در مقابل مهمان های خارجی آبروداری کنید و دستور بدهید ستون های بدرنگ و خشن فرودگاه بین المللی پایتخت را تا تصویب طرحی "زیبا" و "نهایی"! برای پوشاندن و تغییر شکل آنها، عجالتا رنگ آمیزی کنند!

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها