«غیر قابل پیشگیری» ... تروریست‌ها اینگونه اروپا را در ترس فرو برده‌اند

«غیر قابل پیشگیری» ... تروریست‌ها اینگونه اروپا را در ترس فرو برده‌اند
پنج‌شنبه 3 فروردين 1396 - 23:22

روشی که تروریست ها در سوء قصدهای فرانسه، آلمان و لندن از آن استفاده کرده اند، غیر قابل پیش بینی و پیشگیری است.

العالم - اروپا

به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار: تحقیقات درباره سوء قصدهای لندن در مراحل ابتدایی قرار دارد. اما مشخص شده است که این عملیات به سوء قصدهای نیس و برلین شباهت دارد. به نظر می رسد حملاتی با این روش افزایش یافته اند. روش به کار گرفته توسط عاملان حملات تروریستی کاملا ویژه و خاص است و پیش بینی و جلوگیری از وقوع آن کار دشواری است.

آرمل شاریه کارشناس مسایل سیاسی در این باره گفت: بله. پیش گیری این حملات غیر ممکن است. آن چه که همه را به وحشت انداخته این است که افراد به طور انفرادی، به وسیله سلاح بسیار ارزان قیمت یعنی چاقو و خنجر و یا به وسیله خودرو به حمله تروریستی دست می زنند. در کل باید گفت روش هایی که امروز شاهد آن هستیم، با تمامی روش هایی که تروریست ها از آن استفاده کرده و ما به دیدن آن ها عادت کرده  ایم، مانند سوء قصدهای پاریس تفاوت دارند. در سوء قصدهای پاریس یک تشکل سازمان یافته، برخوردار از امکانات لجستیکی کافی، با برقراری ارتباط بین اعضای گروه تروریستی به وسیله ایمیل و یا تلفن، عامل حمله بود. اغلب، امکان جلوگیری از وقوع چنین حملاتی وجود دارد. ترزا می نخست وزیر انگلیس نیز در سخنانش از خنثی شدن پانزده حمله تروریستی در خاک این کشور سخن به میان آورد. در فرانسه نیز از وقوع ده ها سوء قصد تروریستی جلوگیری شده است. اما حمله ترویستی مشابه آن چه که در بازار نوئل در برلین و لندن و همچنین حمله اخیر به نظامیان ارتش فرانسه شاهدش بودیم، بسیار سریع انجام می گیرند. این حملات به طور انفرادی انجام می شوند. گرچه در این حملات تلفات سنگین نیست، اما به اندازه کافی بر روحیه مردم تاثیر می گذارد.

مجری گفت: در این حمله تروریستی، اتباع کشورهای مختلف، فرانسوی، انگلیسی، چینی، اسپانیایی و آمریکایی هدف قرار گرفتند. به نظر می رسد محل سوء قصد تروریستی با دقت انتخاب شده است. این طور نیست؟

کارشناس پاسخ داد: بله. محل حمله اتفاقی انتخاب نشده است. چرا که محل ارتکاب سوء قصد تروریستی، منطقه ای توریستی بوده و در نزدیکی پارلمان انگلیس واقع شده است. وقتی یک مکان توریستی هدف قرار می گیرد، اتباع کشورهای مختلفی قربانی می شوند و کشورهای متعددی درگیر ماجرا می شوند. ما در این حملات با افرادی طرف هستیم که به هیچ وجه به کاری که انجام می دهند، فکر نمی کنند. در حمله تروریستی چهاردهم ژوئیه در نیس (فرانسه)، حملات تروریستی لندن و موزه لوور که محلی برای بازدید اتباع کشورهای جهان است، حمله تروریستی در موزه باردو در تونس و حمله به مرکز توریستی استانبول اتباع کشورهای مختلف هدف قرار گرفته اند. این اقدامی است برای ایجاد هراس در دل همه مردم جهان. از طرف دیگر حمله به مراکز توریستی، کشورها را از درآمد حاصله از صنعت توریسم محروم کرده و با مشکل مواجه می کند. از این رو حملات انجام گرفته به این روش انفرادی انجام می گیرند اما باید توجه داشت که شبکه و اتاق فکری پشت آن قرار دارد.

مجری گفت: قربانیان حمله تروریستی لندن از یازده کشور مختلف بوده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها