تحریم های جدید آمریکا برضد کره شمالی

تحریم های جدید آمریکا برضد کره شمالی
شنبه 12 فروردين 1396 - 04:57

وزارت خزانه داری آمریکا جمعه 11 نماینده تجاری کره شمالی و یک شرکت صنعتی وابسته به این کشور را تحریم کرد.

العالم – آمریکا

وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد اکثر شهروندان کره شمالی که مشمول این تحریم ها شدهاند، در چین و روسیه زندگی و در زمینه تامین مواد، فناوری و حمایت اقتصادی از وزارت دفاع کره شمالی فعالیت می کنند.

شرکت تحریم شده نیز که در فهرست تحریم های آمریکا قرار گرفت شرکت تجاری پاکسول Paeksol است که بنا به اعلام وزارت خزانه داری آمریکا از طریق تجارت و صادرات ذغال سنگ و سنگ آهن، ارز خارجی برای پیونگ یانگ فراهم می کند.

آمریکا در جستجوی شرکت های چینی برای کاهش واردات زغال سنگ کره شمالی است.

ولی وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد شرکت پاکسول به صادرات زغال سنگ از طریق شرکت های دیگر در شهر دالیان در شمال شرقی چین مبادرت می کرده است.

تحریم های جدید آمریکا، دیگران را از مبادله تجاری با اشخاص و شرکت یاد شده منع می کند و هدف آن مسدود کردن راه نفوذ کره به تجارت جهانی است.

استیون منوچین وزیر خزانه داری آمریکا گفت: تحریم های امروز با هدف ایجاد اختلال در شبکه و روش های کارگزاران دولت کره شمالی برای سرمایه گذاری در زمینه فعالیت های غیر قانونی هسته ای، موشک های بالستیک و برنامه های تکثیر سلاح هسته ای انجام می شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وی افزود: این تحریم ها تعهد دولت را به مقابله با تهدید ها ضد  آمریکا، متحدان ما و ثبات شبه جزیره کره و در مقیاسی وسیع تر، منطقه آسیا اقیانوسیه که توسط رژیم کره شمالی تحمیل شده است نشان می دهد.

منوچین گفت:من از متحدان و شرکای آمریکا می خواهم اقدامات مشابهی برای قطع منابع سرمایه گذاری کره شمالی به کار بندند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها