فراخوان سفرای قطر از برخی کشورهای عربی تکذیب شد

فراخوان سفرای قطر از برخی کشورهای عربی تکذیب شد
چهارشنبه 3 خرداد 1396 - 13:12

"محمد بن عبدالرحمن آل ثانی"، وزیر امور خارجه قطر گفت: او نه سفرای کشورش را از عربستان، مصر، کویت، بحرین، امارات فراخوانده نه دستور اخراج سفرای کشورهای دیگر را صادر کرده است.

العالمخاورمیانه

به گزارش شبکه روسیاالیوم، خبرگزاری رسمی قطر اعلام کرد که دوحه سفرای خود را از کشورهای عربستان، کویت، امارات، بحرین و مصر فراخوانده است.
ساعتی پس از این، العربیه با نقل یک خبر فوری دیگر به نقل از وزیر خارجۀ قطر نوشت که او نه سفیرای کشورش را فراخوانده نه دستور اخراج سفرای کشورهای دیگر را صادر کرده است.
با وجود این، رسانه های سعودی و اماراتی، مانند العربیه و اسکای نیوز، مدعی شدند اظهارات وزارت خارجۀ قطر درزمینۀ فراخواندن سفرایش و اخراج سفرای برخی کشورها متناقض است.
این در حالیست که خبرگزاری قطر مدعی است پایگاهش هک شده است. از سوی دیگر، این خبر از سوی دیگر منابع خبری، مانند الجزیره، منتشر نشده است.
در همین حال، "شیخ سیف بن احمد آل ثانی، مدیر دفتر رسانه ای حکومت قطر تصریح کرد: چنین اظهارات ساختگی منتسب به امیر پس از حضور وی در مراسم فارغ التحصیلان هشتمین دوره خدمات ملی منتشرشد.
وی با "شرم آور" دانستن این اقدام و تاکید بر مجازات عاملان آن، چنین اظهاراتی را بی اساس خواند و تاکید کرد: مقامات مسئول به طورمستقیم دراین باره تحقیق کرده و وارد عمل خواهند شد.
خبرگزاری قطر پس از هک، در خبری منتسب به وزیر خارجه این کشور اعلام کرد: آل ثانی سفیرای کشورش را قطر از عربستان، مصر، کویت، بحرین و امارات فراخوانده و دستور داده است که طی 24 ساعت خاک این کشورها را ترک کنند.
این در حالی است که وزیر خارجه قطر، چنین تحرکاتی را توطئه چینی برای بی اعتبارکردن قطر نزد عربستان، مصر، کویت، بحرین و امارات دانست.

پربیننده ترین خبرها