جنگنده‌های مصری، مرکز لیبی را بمباران کردند

جنگنده‌های مصری، مرکز لیبی را بمباران کردند
دوشنبه 8 خرداد 1396 - 12:32

جنگنده های مصری، قرارگاه های گروه های مسلحِ مخالفِ "خلیفه حفتر" را در مرکز صحرای لیبی بمباران کردند.

العالملیبی

خبرگزاری لیبی، به نقل از فرماندهی ستاد نیروی هوایی لیبی گزارش داد که نیروی هوایی لیبی، به پشتیبانی جنگنده های مصری (رافال) دیشب، قرارگاه های گروه های تروریستی را در شهر الجفره بمباران کرد.

در این بمباران، تاسیسات و قرارگاه های اداری گروه های تروریست که از آن به عنوان اتاق عملیات و انبار مهمات استفاده می کنند، هدف قرار گرفتند.

از سوی دیگر، ارتش لیبی اعلام کرد که یگان عملیاتی اول، وابسته به گردان بیست و یکم پیاده نظام، به کرانه های شهر الجفره رسید و در انتظار دستور فرماندهی کل ارتش لیبی، برای حمله به این شهر است.

"احمد المسماری" سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح لیبی، شب گذشته اعلام کرد: "نیروهای زمینی، بر کرانۀ منطقه الجفره مستقر هستند و پس از آن که حملات هوایی، گروه های تروریست را ضعیف کرد، مستقیماً وارد عمل خواهند شد.

المسماری، عملیات هوایی مصر و لیبی در خاک این کشور را عملیات مشترک فرماندهی لیبی و مصر در مبارزه با تروریسم و گروه های تندرو اعلام کرد.

در همین راستا، وبگاه "بوابة الوسط" به نقل از یک منبع نظامی لیبی گزارش داد که نیروی هوایی این کشور، بامداد دوشنبه، در حملاتی هوایی، پایگاه هایی را در شهر درنه و اطراف آن که در شرق لیبی واقع شده است را بمبارن کرد و این دومین بمباران، در مدت دو روز گذشته است.

به گفتۀ این منبع، در این بمباران، شمار زیادی از گروه های تروریست کشته و زخمی شدند.

بمباران هوایی لیبی توسط جنگنده های مصری پس از آن صورت گرفت که در حمله ای تروریستی به اتوبوس قبطی های مصری در منطقه المنیا واقع در جنوب مصر، دستکم 28 قبطی و 25 شخص دیگر کشته شدند.

205

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها