عربستان: با مردم قطر طرف نیستیم

عربستان: با مردم قطر طرف نیستیم
سه شنبه 16 خرداد 1396 - 17:18

عربستان اعلام کرد که با چشم پوشی از رفتارهای دشمنانه نظام دوحه ، همچنان پشتیبان ملت دوست قطر خواهد بود و به حمایت از امنیت و آرامش این کشور همسایه خواهد پرداخت!

العالم عربستان

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، عواد بن صالح العواد وزیر فرهنگ و اطلاع رسانی عربستان سعودی در حاشیه جلسه هفتگی هیأت دولت به ریاست ملک سلمان ، در بیانیه ای اعلام کرد: هیأت دولت عربستان در جلسۀ هفتگی خود اعلام کرد که تصمیم قطع روابط دیپلماتیک و کنسولی با قطر برای حفظ حقوق حاکمیتی و حفاظت از امنیت ملی در برابر خطرات تروریسم و افراط گری گرفته شده است حقوقی که نص صریح قانون بین الملل است.

العواد گفت: تصمیم قطعی پایان روابط دیپلماتیک و کنسولی با دوحه به این دلیل گرفته شد که قطر از سال ها پیش آشکارا و پنهانی برای برهم زدن انسجام داخلی عربستان تلاش می کند و مردم را علیه نظام حاکم می شوراند و حاکمیت ملی را به خطر می اندازد و به گروه های تروریستی مختلف که درپی برهم زدن امنیت و آرامش منطقه هستند ، پناه داده است.  

وزیر فرهنگ عربستان سعودی افزود: هدف کشورهای مختلف از قطع روابط دیپلماتیک خود با قطر حفظ وحدت و اتحاد امت عربی و اعلام مخالفت با رفتارهای دوحه است رفتاهائی که با انگیزه برهم زدن امنیت و آرامش منطقه انجام می گیرد . قطر همچنین توافقنامه ها ، معاهدات ،مبانی قانون بین الملل و اصل حُسن همجواری را نقض کرده است.

عربستان ، امارات ، بحرین ، مصر ، دولت شرق لیبی (خلیفه حفتر فرمانده کل ارتش شرق لیبی)، دولت دست نشانده عبدربه منصور هادی دریمن و مالدیو روز دوشنبه روابط دیپلماتیک خود با قطر را قطع کردند.

214

پربیننده ترین خبرها