اولین واکنش الجزایر به قطع روابط عربی با قطر

اولین واکنش الجزایر به قطع روابط عربی با قطر
سه شنبه 16 خرداد 1396 - 17:32

الجزایر امروز سه شنبه کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس را به مذاکره چند جانبه به عنوان تنها گزینۀ حل اختلافات فراخواند.

العالم عربستان

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، فرانس پرس به نقل از بیانیه وزارت امور خارجه الجزایر گزارش کرد: الجزایر همه کشورها را به مذاکره به عنوان تنها گزینۀ حل اختلافات خود فرامی خواند.
وزارت امور خارجه الجزایر در بیانیه خود اعلام کرد: بروز اختلاف در روابط بین کشورها امری عادی و طبیعی است و الجزایر در هر شرایطی کشورهائی را که با همدیگر اختلاف پیدا کرده اند ، به احترام گذاشتن به اصل حُسن همجواری ، عدم مداخله در امور یکدیگر و احترام گذاشتن به حاکمیت همدیگر فرامی خواند.
در این بیانیه آمده است: الجزایر مطمئن است که اختلافات کنونی گذرا است و عقل و دور اندیشی سرانجام حکمفرما خواهد شد چرا که ملت های عرب با معضلات بزرگی خصوصاً تروریسم روبرو هستند.
عربستان مرز زمینی خود با قطر را بسته است و متعاقباً مانع انتقال مواد غذائی و محصولات دیگر از طریق مرز زمینی به قطر می شود که همین امر باعث شده است که قطری ها برای خرید مواد غذائی و مواد و کالاهای ضروری دیگر به فروشگاه ها روی بیاورند. 
قطر اعلام می کند که شیخ صباح الاحمد الصباح امیر کویت شروع به میانجیگری کرده است.
عربستان سعودی ، مصر ، امارات ، یمن (دولت عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی) ، بحرین و مالدیو روز دوشنبه همه روابط دیپلماتیک خود با قطر را قطع کردند. برخی از این کشورها همچنین مانع تردد وسایل مختلف حمل و نقل به قطر شده اند.  

214

پربیننده ترین خبرها