يمن ديگر با سفارش آمريکا اداره نخواهد شد

يمن ديگر با سفارش آمريکا اداره نخواهد شد
دوشنبه 27 تير 1390 - 05:53

رييس اتحاديه دانشجويان يمني در سوريه گفت: تشکيل شوراي انتقالي در يمن گامي در مسير درست است و اجازه نخواهيم داد که يمن همانند دوران "علي عبدالله صالح" ديکتاتور اين کشور با سفارشات آمريکا اداره شود.

"معتز القرشي" دوشنبه در گفت و گو با شبکه خبري العالم با اشاره به اعلام تشکيل شوراي انتقالي اظهار داشت: تشکيل چنين شورايي خواسته اي بود که انقلابيون از همان آغاز انقلاب آن را مطرح کرده بودند از اين رو تحقق اين مساله گامي در جهت درست به شمار مي رود.

وي افزود: تشکيل اين شورا حاوي اين پيام براي بقاياي رژيم "علي عبدالله صالح" ديکتاتور يمن است که انقلاب همچنان پايدار است و انقلابيون اعتنايي به فشارهاي خارجي عليه سياستمداران يمني و احزاب نمي کنند.

القرشي تصريح کرد: اميدوار بوديم که شوراي انتقالي فراگيرتر مي شد اما مشاهده مي شود که اين شورا برخي شخصيت ها و طرف ها را مستثني کرده است و براي مثال جنبش الحوثي باوجود تاثير بسزاي خود در عرصه يمن، در اين شورا حضور ندارد.

وي افزود: اميدواريم که گفت و گو با ساير نيروهاي سياسي بتواند همه مسايل حل نشده در اين زمينه را برطرف کند.

القرشي ارتباط اعضاي شوراي انتقالي با طرف هاي خارجي را بعيد دانست و گفت: وقتي به جوانان انقلابي که در ميدان ها تحصن کرده اند، چنين اتهاماتي وارد مي کنيم به آنها ظلم مي کنيم زيرا هيچ مدرکي دال بر ارتباط انقلابيون با سفارتخانه ها يا طرف هاي خارجي وجود ندارد.

رييس اتحاديه دانشجويان يمني در سوريه تاکيد کرد: انقلاب يمن با برنامه هاي ملي و واقعي شکل گرفت و جوانان انقلابي براي به ثمر نشاندن آن جانفشاني کرده و در برابر نيروهاي سرکوبگر رژيم ايستادند و باوجود تلاش برخي از احزاب براي دور زدن انقلاب و سوق دادن آن در جهت منافعشان، جوانان انقلابي اين توطئه ها را خنثي کردند.

وي تاکيد کرد: سياستمداران و مردم آمريکا بايد يک مساله را بدانند و آن اين که ما براي دفاع از منافع ملي يمن مبارزه مي کنيم بنابراين شوراي انتقالي نيز براي حمايت از منافع يمن نه براي ادامه وابستگي به آمريکا شکل گرفته است.

القرشي افزود: اجازه نخواهيم داد که بار ديگر کشورمان با سفارشات کشورهاي خارجي اداره شود و آمريکا بايد در سياست هاي خود در قبال کشورهاي مستضعف جهان بازنگري کند.

وي خاطرنشان کرد: شوراي انتقالي يمن با اولويت هاي خاص شکل گرفته است که نخستين اولويت آن از هم گسستن وابستگي به کشورهاي منطقه و کوتاه کردن دست اين کشورها از تحميل رويکرد غرب و در راس آنها آمريکا به يمن است.

القرشي گفت: اين کشورها از نظر جغرافيايي و سياسي از يمن براي ضربه زدن و عمليات کثيف اطلاعاتي ضد کشورهاي منطقه سوء استفاده مي کنند تا از قدرت محور مقاومت در منطقه بکاهند. 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها