همایش علما درموریتانی در آستانه میلاد پیامبر

همایش علما درموریتانی در آستانه میلاد پیامبر
پنج‌شنبه 13 بهمن 1390 - 19:14

نواكشوت (العالم)- بيست و چهارمين همايش علمي با حضور جمع زيادي از انديشمندان ، علماي دين و روشنفكراني از كشورهاي مختلف اسلامي در نواكشوت پايتخت موريتاني برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شبكه العالم از نواكشوت، حاضران در اين همايش علمي كه به مناسبت ميلاد پيامبر گرامي اسلام حضرت محمد (ص) برگزار شد ، درباره خطرات تفرقه ميان مسلمانان هشدار دادند، و همه مسلمانان و امت اسلامي را به پايبندي به اصول و شريعت دين مبين اسلام فرا خواندند.

" حمزة أبوفارس " وزير اوقاف ليبي دراين همايش كه هرساله در موريتاني برگزار مي شود ، گفت: دشمنان براي جدا كردن ما از دين اسلام از هيچ تلاشي فرو گذار نمي كنند و نيز براي جدا كردن دولت ها و ملت ها از يكديگر تلاش مي كنند.

شركت كنندگان درنشست نواكشوت همچنين ازتاثير محبت و عشق حضرت محمد (ص) بر تفكر جوانان مسلمان و بازداشتن آنان از انحراف و افتادن در ورطه فساد و افراطی گري سخن گفتند.

"محمد الحافظ النحوي" رئيس مجمع فرهنگي اسلامي در موريتانيا در مصاحبه با شبكه خبري العالم ، تأکید کرد: مهم ترين مساله براي جوانان ما، محبت پيامبر گرامي اسلام و توجه و عنايت به همه چيزهايي است كه به وي مربوط مي شود.

درهمايش بين المللي علمي نواكشوت به راه هاي دفاع از اسلام و مقدسات آن پرداخته خواهد شد ، آن هم در شرايطي كه برخي افراد مغرض و كوته بين ، تلاش مي كنند تا اسلام را ديني خشن جلوه دهند و سياست اسلام هراسي را تبليغ مي كنند.

"احمد بمبا انجاي" وزير امور ديني سنگال هم درمصاحبه مشابه با شبكه خبري العالم گفت : علت اينكه برخي ها به اسلام هراسي اقدام مي كنند و مردم را از دين مبين اسلام مي هراسانند ، نه تنها جهل آنان نسبت به دين اسلام است بلكه اين است كه آن ها مي خواهند مسلمانان را حتي الامكان از دينشان جدا كنند.

درهمايش علمي نواكشوت كه به مدت 4 روز برگزار مي شود ، فعاليت هاي فكري و فرهنگي بسياري شامل بررسي واقعيت هاي كشورهاي اسلامي و راه هاي ارتقا و پيشرفت مذاهب فكري و علمي انجام مي شود و هدف از اين فعاليت ها نجات كشورهاي اسلامي از تفرقه و اختلافاتي است كه دشمنان و افراد كينه توز درصدد دامن زدن به آن هستند.

 

Fz-2-15:11

 



کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها