گزارش العالم از عملیات قدس و پیامد های آن

گزارش العالم از عملیات قدس و پیامد های آن
جمعه 23 تير 1396 - 18:18

به دنبال تیراندازی نظامیان صهیونیست در صحن های مسجد الاقصی و شهادت سه فلسطینی جنبش فتح از فلسطینیان خواست به سمت مسجد الاقصی حرکت کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم اين درخواست در پي تيراندازي نظاميان صهيونيست در صحن های مسجد الاقصي در قدس اشغالي و واکنش مبارزان فلسطيني که طي آن سه فلسطيني شهيد شدند و دو نظامي صهيونيست به هلاکت رسيدند و اقدام رژيم صهيونيستي به بستن مسجد الاقصي به روي فلسطينيان و نمازگزاران فلسطيني، مطرح شد.

براساس این گزارش پلیس رژیم صهیونیستی امروز(جمعه) از ورود شهروندان فلسطینی به منطقه "البلده القدیمه " و برگزاری نماز در مسجد الاقصی جلوگیری کرد.

پلیس اشغالگرپس از تیراندازی 3 جوان که به کشته شدن خودشان و دو پلیس صهیونیستی منجر شد؛ دروازه های مسجد الاقصی را بست.

به نمازگزارانی که برای برگزاری نماز جمعه به مقابل مسجد الاقصی آمده بودند حمله شد و" محمد حسین"مفتی فلسطینی که فراخوان حرکت به سمت مسجدالاقصی و گذر ازموانع برای برگزاری نماز جمعه را داده بود نیز بازداشت شد.

مفتی قدس تاکید کرده بود هیچ قدرتی نمی تواند از رفتن آنان به مسجد الاقصی و برگزاری نماز در آنجا جلوگیری کند.

خالد حمو روحانی فلسطینی و از همراهان مفتی قدس گفت پس از آنکه پلیس مسجد الاقصی را بست، نماز در مقابل دروازه الاسباط برگزار شد و بعد از نماز جمعه یک گروه از ماموران ویژه شیخ محمد حسین را بازداشت کردند.

این گزارش حاکیست سربازان صهیونیستی ورودی های منطقه "البلده القدیمه " را بسته و از ورود و خروج شهروندان جلوگیری کرده و دراوج تنش های شدید خیابانها و کوچه های شهر، موانع آهنی در اطراف درب های منطقه "البلده القدیمه " نصب کردند.

آنها هم چنین دربهای مسجد را بسته و همه نمازگزاران را از صحن های مسجد خارج کرده و در نهایت نیز از ممنوعیت برگزاری نماز جمعه و نظامی بودن منطقه تا اطلاع ثانوی خبر دادند.

پیش از این نیز؛ بخش اطلاع رسانی و روابط عمومی سازمان اوقاف اسلامی قدس اعلام کرد پلیس رژیم صهیونیستی 3 جوان را داخل صحن های مسجد الاقصی (صحن صخره ) به ادعای تیراندازی به سوی پلیس درنزدیکی باب الاسباط تعقیب کرد و آنها را به گلوله بست .آنها نیز در صحن های مسجدالاقصی بر زمین افتادند. سربازان از ورود نیروهای امدادرسانی جلوگیری می کردند.

از سوی دیگر سخنگوی پلیس رژیم صهیونیستی گفت:3 جوان فلسطینی به نیروهای پلیس در باب الاسباط تیراندازی کردند که به زخمی شدن 3 تن از نیروی پلیس منجر شد.

وی افزود: 3عامل اجرای این عملیات از منطقه ام الفحم در اراضی اشغالی سال 1948 بودند که برای حمله ازدو تفنگ مدل کارلو ساخت داخلی و هفت تیر استفاده می کردند، آنها هم چنین چاقو نیز با خود داشتند.

درهمین حال "سامی ابوزهری" از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین"حماس" عملیات شهادت طلبانه مسجد الاقصی را واکنش طبیعی به تروریسم اسرائیلی توصیف کرد.

وی در یادداشتی توییتری نوشت: عملیات شهادت طلبانه مسجدالاقصی تاکیدی است بر ادامه انتفاضه و وحدت و یکپارچگی فلسطینی‌ها در حمایت از مقاومت.

وی در این یادداشت توییتری خاطرنشان کرد که عملیات شهادت طلبانه مسجد الاقصی پاسخ طبیعی به تروریسم اسرائیلی و هتک حرمت این مکان توسط صهیونیست ها و نیز تاکیدی است بر ادامه انتفاضه و وحدت فلسطینی‌ها.

پربیننده ترین خبرها