ماجرای دریافت پول نقد از بیماران بستری!

ماجرای دریافت پول نقد از بیماران بستری!
دوشنبه 2 مرداد 1396 - 21:45

سخنگوی وزارت بهداشت در واکنش به اخباری مبنی بر دریافت وجه نقد از بیماران در بیمارستان‌های دولتی و تحت پوشش وزارت بهداشت، توضیحاتی ارائه داد.

العالم-ایران

 دکتر ایرج حریرچی روز دوشنبه در نشست خبری در پاسخ به این سئوال که شنیده شده برخی از بیمارستان‌های وزارت بهداشت، پول نقد از بیماران در خارج از صندوق بیمارستان دریافت می‌کنند، گفت: ما از ابتدای اجرای طرح تحول سلامت به همه بیمارستان‌های تحت پوشش بخشنامه کردیم که هرگونه دریافتی در خارج از صندوق بیمارستان به هر عنوان و هر مقداری از طرف هر کسی تخلف محسوب شده و مورد پیگیرد وزارت بهداشت قرار می‌گیرد.

وی افزود: تعدادی افراد متقلب در بعضی بیمارستان‌ها به بیماران مراجعه می‌کنند و از آنها به بهانه تأمین وسایل مورد نیازشان، درخواست پول می‌کنند که این مصداق بارز کلاهبرداری است.

حریرچی ادامه داد: همچنین ممکن است برخی از مسئولین بیمارستان‌ها بخواهند تحت فشار مسائل مالی از بیمار پولی بگیرند که این هم تخلف است و با آن برخورد می‌شود.

سخنگوی وزارت بهداشت از مردم خواست دریافت هر نوع پول نقد از بیماران در خارج از صندوق بیمارستان‌ها را با تلفن (۱۶۹۰) اطلاع دهند.

وی در ارتباط با ادعای سازمان برنامه و بودجه مبنی بر اینکه اعتبارات طرح تحول سلامت از محل‌هایی غیر از هدفمندی یارانه‌ها و یک درصد ارزش افزوده تأمین شده است، گفت: بر اساس توافقی که با سازمان برنامه و بودجه صورت گرفته، قرار شد ارقام جایگزین هدفمندی یارانه‌ها از محل‌هایی که مصوب است، بیشتر پرداخت شود؛ به طوری که با اختیار قانونی که وجود دارد، بعضی از ردیف‌های بودجه‌ای از ۶۰ درصد به ۱۰۰ درصد و از ۱۰۰ درصد به ۱۱۰ درصد پرداختی صورت گرفته تا بتواند مابه‌التفاوت هدفمندی یارانه‌ها را جبران کند.

حریرچی در پاسخ به این سئوال که وضعیت طرح تحول سلامت در دولت دوازدهم به چه صورت خواهد بود؟ اظهار داشت: با توجه به تأکیدات رئیس‌جمهوری و همچنین معاون اول رئیس‌جمهوری در دوران انتخابات و همچنین بعد از انتخابات، ما اوضاع آینده طرح تحول سلامت را بهتر از چهار سال اول پیش‌بینی می‌کنیم؛ ضمن اینکه می‌بایست منابع مناسب را تأمین کرده و همچنین در موضوع کنترل هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری، بیش از پیش دقت کنیم.

سخنگوی وزارت بهداشت در ادامه با عنوان این مطلب که افرادی که به اورژانس بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند، در بیش از ۹۰ درصد موارد در کمتر از شش ساعت تعیین تکلیف می‌شوند، افزود: در روزهای عادی بیمارستان‌های ارجاعی با اشغال تخت بالای ۹۰ درصد در حال فعالیت هستند.

وی با اعلام اینکه در چهار سال دولت یازدهم توانستیم ظرفیت تخت‌های بیمارستانی در بخش دولتی را به میزان ۲۵ درصد افزایش دهیم، تأکید کرد: یکی از اقدامات وزارت بهداشت در دولت دوازدهم این است که میزان بستری در بیمارستان‌ها را کاهش دهد و بتواند رویکرد مراقبت در منزل را به نوعی اجرایی کند.

حریرچی با اعلام اینکه بیمارستان‌ها از لحاظ بار آلودگی میکروبی در همه کشورها جزو آلوده‌ترین مکان‌ها هستند، افزود: بنابراین چنانچه ضرورت به بستری بیشتر بیمار نباشد، می‌بایست از بیمار در منزل مراقبت شود.

مهر

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها