رقیب قدیمی مبارک نامزد انتخابات مصر شد

رقیب قدیمی مبارک نامزد انتخابات مصر شد
شنبه 19 فروردين 1391 - 14:47

العالم، قاهره - "ايمن نور" بنيانگذار حزب "الغد" که در دوره پيشين انتخابات رياست جمهوري مصر رقيب حسني مبارک بود، با حضور در دانشگاه الازهر آمادگي خود را براي شركت در رقابت انتخابات رياست جمهوري مصر اعلام كرد.

خبرنگار شبكه خبري العالم امروز از قاهره گزارش داد؛ اين دومين باري است كه ايمن نور تصميم مي گيرد براي شركت در انتخابات نامزد شود . ايمن نور، اولين بار رقيب حسني مبارك ديكتاتور مخلوع مصر بود؛ اما امروز شمار نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري مصر زياد است و وي بايد با آن ها رقابت كند.

 ايمن نور نامزد انتخابات رياست جمهوري مصر در سخنراني درجمع طرفدارانش در دانشگاه الازهر گفت : از اينجا يعني دانشگاه الازهر تبليغات انتخاباتي ما براي بار دوم شروع مي شود، و براي بار دوم اعلام مي كنيم كه الازهر يك نماد، ارزش و امانت است.

ایمن نور از سال 1995 تا سال 2005 نماینده مجلس بود و در ژانویه سال 2005 مصونیت پارلمانی وی لغو شد و به زندان افتاد. نور در سال 2005 در انتخابات ریاست جمهوری مصر شرکت کرد و بر اساس آمار رسمی با 7 درصد آراء در مکان دوم قرار گرفت.

ایمن نور در دسامبر سال 2005 به اتهام جعل اسناد که طرفدارانش آن را پاپوش می‌دانستند، به ۵ سال حبس محکوم شد، اما در سال ۲۰۰۹ از زندان آزاد شد.

ساختمان كميته عالي انتخابات علاوه بر ايمن نور، ميزبان "حمدين صباحي" نامزد جريان ناصري براي شركت در انتخابات رياست جمهوري مصر نيز بود و دراين جمع، شخصيت هاي سياسي و فني برجسته به همراه شمار زيادي از طرفداران او حضور داشتند.

"طاهر عبد الحليم" از مسئولان حزب ناصري در مصاحبه با خبرنگار العالم، گفت: سرنوشت اين نامزدها به علل مختلفي بستگي دارد كه در صدر آن حمايت مردمي از هر يك از اين نامزدها و نيز ميزان حمايت گروه هاي سياسي از آنان است.

با نزديك شدن به زمان پايان نام نويسي نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري مصر ، كميته اي صد نفره متشكل از برخي شخصيت ها و سياستمداران ، طرح "مشاركت گروه معاونين رئيس جمهوري آينده در انتخابات " را پيشنهاد كرده است.

اين كميته ديروز با برگزاري نشستي غيرعلني، مواضع خود را درخصوص نحوه انتخاب رئيس جمهوري آينده و گروه معاونين وي بررسي كرد.

" عبد الخالق فاروق " عضو كميته صد نفره در مصاحبه با خبرنگار العالم ، گفت : اين كميته متشكل از شمار زيادي از روشنفكران، شخصيت هاي ملي و رهبران مردمي مصر است كه به بررسي مساله انتخابات و چگونگي تشكيل جرياني ملي، سياسي و حامي انقلاب شامل شخصيت هائي مانند عبدالمنعم ابوالفتوح، حمدين صباحي و غيره براي مشاركت در انتخابات رياست جمهوري و گروه معاونين وي مي پردازد.

درهمين ارتباط ، رئيس سازمان اطلاعات سابق مصر و عمر سليمان معاون ديكتاور مخلوع نامزدي خود را براي انتخابات آتي رياست جمهوري مصر اعلام كرد.

انتخابات رياست جمهوري مصر قرار است اواخر ماه آينده برگزار شود.

 

07/04-8:43



پربیننده ترین خبرها