ريابكوف : آمريكا هرگز از حاميان ابتكار روسيه - چين برای حل مسئله كره شمالی نبوده است

ريابكوف : آمريكا هرگز از حاميان ابتكار روسيه - چين برای حل مسئله كره شمالی نبوده است
پنج‌شنبه 23 آذر 1396 - 05:32

سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد آمریکا هرگز از حامیان ابتکار روسیه - چین به منظور حل بحران در شبه جزیره کره نبوده است.

چین با هدف کمک به حل بحران کره شمالی ابتکاری را  با نام  توقف متقابل  پیشنهاد کرده است. این ابتکار شامل توقف آزمایش های موشکی بالستیک و هسته ای کره شمالی و در ازای آن توقف تمرین های نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی در آبهای شبه جزیره کره است. این ابتکار چین با حمایت روسیه روبرو شده است.
به گزارش خبرگزاری ایتارتاس از مسکو ، ریابکوف افزود : ما هرگز شاهد موافقت صریح و مستقیم آمریکا برای نشست برسر میز مذاکره و پیوستن به تلاش های مشترک در چارچوب نقشه راه روسی - چینی نبوده ایم. ما همواره شاهد شک و تردید از سوی آمریکا بوده ایم و این نشات گرفته از اتکاء این کشور به تحریم ها و توسل به اهرم فشار در سیاست خود است.
وی تصریح کرد : گزارش های منتشر شده از سوی آمریکا درخصوص آمادگی این کشور برای برگزاری مذاکرات درباره برنامه هسته ای و موشکی کره شمالی به معنی گامی به جلو در تلاش ها برای حل بحران در شبه جزیره کره است. این اعلام آمادگی آمریکا نشانه ای دلگرم کننده است. با این حال، ما برای حل مسئله کره شمالی نیازمند یک توقف متقابل هستیم. 
چین معتقد است در شرایط موجود ، پیشنهاد توقف متقابل عملی ترین و عادلانه ترین راه است. این پیشنهاد نه تنها می تواند اوضاع متشنج فعلی را آرام کند بلکه می تواند مهم ترین نگرانی های امنیتی طرف های دخیل در این بحران را مورد توجه قرار دهد و فرصتی را برای ازسرگیری مذاکرات فراهم کند. این در حالی است که آمریکا بارها این ابتکار چین را رد کرده است.

پربیننده ترین خبرها