نویسنده و کارشناس سیاسی سوری:

پارلمان، مهمترین بخش اصلاحات در سوریه

پارلمان، مهمترین بخش اصلاحات در سوریه
دوشنبه 18 ارديبهشت 1391 - 07:31

يك نويسنده و كارشناس سياسي سوري انتخابات پارلماني چند حزبي را مهم ترين بخش از اصلاحات نظام بشار اسد رئيس جمهوري سوريه دانست.

"احمد شادي" درمصاحبه با شبكه خبري العالم، گفت: سوريه بعد از تصویب قانون انتخابات، اصلاح قانون اساسي و قوانين شوراهاي محلي، اكنون براي تكميل اصلاحات خود درصدد تشكيل پارلمان به عنوان مهم ترين بخش از اصلاحات در کشور است.

این نویسنده و كارشناس سیاسی سوري افزود: با وجود برخی ناامنی ها در سوريه که نتيجه تداوم  سیاست های طرف هاي منطقه اي و بين المللي است، مسئولان سوري اصرار دارند كه به هيچ وجه روند اصلاحات و مقاومت در برابر تروريسم متوقف نخواهد شد.

وي تاكيد كرد: مردم سوريه امروز خود را براي روزي تاريخي و سرنوشت ساز در حيات سياسي اين كشور آماده مي كنند، زيرا پارلمان جديد با نقطه نظرات جديد تشكيل مي شود و مكاني براي فعاليت گسترده گروه هاي ملي خواهد بود.

احمد شادی با اشاره به شور و شوق جوانان سوري براي مشارکت در انتخابات مجلس سوريه، گفت: اين مساله به نوگرايي در حيات سياسي كمك مي كند و فرايند اصلاحات را در مسير تقويت وحدت ملي و مقاومت در برابر توطئه ها عليه سوريه و مقاومت تكميل خواهد كرد.

این نویسنده و كارشناس سیاسی سوري حملات و تبليغات رسانه هاي غرب و بين المللي در زمينه ايجاد شك و ترديد در اصلاحات سوريه محكوم کرد.

وی خاطرنشان كرد كه انتخابات گام بسيار مهمي در جهت تشكيل دولت جديد مبتني بر وجود نمايندگاني از احزاب مختلف در نتيجه رقابت ميان احزاب جديد و قديمي و مستقل خواهد بود.

احمد شادی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری اخیر فرانسه، یکی از مهمترین دلایل شکست نيكولا ساركوزي در این انتخابات سیاست های خصمانه وي در قبال بحران سوريه دانست.

شادي احمد درباره عقب نشيني آمريكا در مواضع خود در قبال بحران سوريه، گفت: طرف هاي منطقه اي مانند عربستان، قطر و تركيه درنتيجه شكست و ضعف موضع غرب در قبال سوري ، بازنده اين ميدان هستند.

پربیننده ترین خبرها